dbd Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: 00010010 ARTIST/GRUPP: Cryo & Checkpoint Charlie GENRE: Progressiv techno/house/psy-hybrid 😄 LÅTLÄNGD: 6:34 KOMPOSITÖR: P. Siech / G. Söllscher PRODUCENT: P. Siech / G. Söllscher INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 7,94 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är ett nytt alster från DBD. Hade uppskattat kommentarer på ljudbild och dylikt från folk som lyssnar på klubbmusik normalt. Redigerat 23 januari 2005 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 Kul att Göran Söllscher äntligen lagt ner gitarrplinkandet och börjat med techno. 😄 Annars bra som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 23 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2005 Kul att Göran Söllscher äntligen lagt ner gitarrplinkandet och börjat med techno. 😄 Annars bra som vanligt. Hehe tack Faktum är att Göran är Gustavs farbror 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 Titeln påminnde om Adolphson-Falk's gamla dänga 1-0-0-1-0. Mer än så kan jag inte säga om låten, den lät väl bra. Men jag störde mig lite på hi-haten bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 Schysst brutalt men toppar kanske lite för tidigt.. mixmässigt tycker jag att det sitter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 Nice låt. Bra mixat osv. DBD äger i vanlig ordning. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 23 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2005 Cool! Tack så mycket för responsen! Fortsätt gärna kommentera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 (redigerat) Vissa av ljuden låter som om de sticker ut på något sätt. Det känns som de är utfyllnadsljud som inte riktigt har någon tanke bakom. Sen så lyssnar jag iofs inte särskilt mycket på techno. Edit: Röstade OK Redigerat 23 januari 2005 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Jävligt tung!!! Men så blev jag skitförbannad vid 1.12 och det höll tyvärr is sig. 🙂 Om ni bygger vidare på det i början och gör arena techno av det istället kan det mkt väl sälja 5000-10000 ex... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Produktionsmässigt hittar jag ingenting att gnälla på. Proffsigt helt enkelt. Det låter dessutom lika tungt på låg volym, så dynamiken är perfekt i min lyssning ialla fall. Är speciellt förtjust i de återkommande pipen (alla ubåt/sjukhus tjosan) 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 24 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2005 Tack för kommentarerna! Finns lite remixer på planeringsstadiet. Bland annat en "arena-techno" remix som Disobedient snackar om, samt en dub, med mindre melodisynthar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Svänger och dunkar gott. Lagom mycket skräp och smuts i låten. Däremot gillar jag ite riktigt hihatarna, men det är nog mer en smaksak. Röstsamplingarna sitter som gjutna, plus till er. 🙂 Sparad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perdefinition Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 "arena-techno" haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.