Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Cubase 5

Windows 7

Ljudkort: Guitar Rig Session

Jag har precis uppgraderat datorn från XP till W7 hos en kompis.

När jag startar ett nytt projekt och lägger till ett mono-spår, Amplitube som insert, så fungerar det utmärkt. Kan höra via monitor.

Men när jag lägger till ett extra spår och startar ännu en Amplitube så försvinner ljudet. Det knäpper till och försvinner.

Input-mätaren rör sig, men inte output.

Dom gamla projekten fungerar inte heller. Om jag öppnar ett gammalt projekt med t.ex. två st mono-kanaler med Amplitube

och en midi-kanal med EZ Drummer så hackar det och sprakar så fruktansvärt och CPU-mätaren blinkar rött.

Han har en mycket bra dator (2 GHz, 3 GB RAM osv.), så det ska inte vara något problem.

Vad är det som är fel?

Jag har samma ljudkort själv och det fungerar utmärkt för mig.

Jag har sökt igenom många inställningar men hittar inget. Finns inga uppdateringar varken till Amplitube eller ljudkortet.

Hjälp!

Annons
Postat

Kan väl vara så att burken dör kanske?

Är det Amplitube 3 så suger det en del kraft och med Ezdrummer uppepå det så finns det risk för att det är därför det blir tyst.

2 Ghz Dual Core?

Eller äldre?

Vad har du för latency inställt?

Postat

Sannolikt något fel på Amplitube som gör att en andra instans av pluggen läggs till så bryts ljudet. Kolla med IK:s support för snabbare hjälp och svar.

Postat

Kan väl vara så att burken dör kanske?

Är det Amplitube 3 så suger det en del kraft och med Ezdrummer uppepå det så finns det risk för att det är därför det blir tyst.

2 Ghz Dual Core?

Eller äldre?

Vad har du för latency inställt?

Det är en nyköpt, relativt dyr, dator men jag har ingen koll på om det är dual core. Ny bra dator är det i alla fall!

Det knasiga är att jag har en mycket sämre dator med sämre prestanda och jag kan köra mååånga VST's samtidigt.

Sannolikt något fel på Amplitube som gör att en andra instans av pluggen läggs till så bryts ljudet. Kolla med IK:s support för snabbare hjälp och svar.

Något sånt måste det ju vara, men jag har exakt samma installerat på min dator utan några som helst problem. Får söka vidare i deras forum.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.