Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har Kontakt4 och undrar hur jag kan skicka de olika kanalerna i Kontakt4 till Cubase?

Jag skickar 2 kanaler till Cubase men i Cubase blir det bara en kanal.

Hur göra?

Kent J

Annons
Postat

Tjenare.

Menar du att du har 2 ljud, och vill ha dom på olika kanaler?

Det är isåfall väldigt enkelt, du måste ställa in det både i Kontakt och i Cubase.

Förklara gärna lite exakt hur du menar, så ska jag hjälpa dig.

Mvh

Marcus

pme (oregistrerad)
Postat

Du måste aktivera kanalerna i VST-instrument vyn. (Den sista knappen innan namnet)

Postat

Först aktiverar du kanalerna i Cubase's VST Inputs. Det finns en liten knapp att trycka så du får upp en lista där du kan markera vilka ingångar du vill ha. Då skapas kanalerna i Cubase's mixer.

Sen går du till Kontakts utgångar och styr dem till de ut-/ingångar du vill ha respektive kanal.

Postat

Först aktiverar du kanalerna i Cubase's VST Inputs. Det finns en liten knapp att trycka så du får upp en lista där du kan markera vilka ingångar du vill ha. Då skapas kanalerna i Cubase's mixer.

Sen går du till Kontakts utgångar och styr dem till de ut-/ingångar du vill ha respektive kanal.

Tack ska du ha! Visste inte att det ens var en knapp där!

Sparat många timmar på detta.

Kent J

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.