AlexWest Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 (redigerat) Tjena đ Hade nu tĂ€nkt att börja titta in i house genren lite... SĂ„ hur fĂ„r jag till den dĂ€r Spencer & hill - House Beat synthen? Eller den hĂ€r vid 2:05 http://www.youtube.com/watch?v=cfLxWdW0RYI Edit: 1001 posten i fl studio trĂ„den đ Redigerat 19 september 2010 av AlexWest
philmeizter Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Tja, Vilken dum frĂ„ga egentligen đ Men om du ska ha en liknande lead som denna, köp en grym synth! Om du inte har cash till det sĂ„ lĂ€r du vĂ€l försöka hitta massa samples och layer'a dom. Om inte det gĂ„r sĂ„ kan du prova skruva till ett liknande sound frĂ„n en VST, sen mycket effekter pĂ„ det som dist och annat smĂ„tt kul. Hur man gör har jag ingen aning om, tyvĂ€rr. Men svĂ„rt ska det nog inte vara iaf! âșïž
Polder Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 köp en grym synth! Precis sÄ gör man och sedan lÀgga den i 3 lager. Lycka till =)
AlexWest Postat 19 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 september 2010 (redigerat) Mkay đ Men om jag vill ha en sĂ„ndĂ€r pitch Ă€ndring pĂ„ noterna (slide tool) i T.ex V-station hur gör jag dĂ„? Redigerat 19 september 2010 av AlexWest
Polder Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Beskriv gÀrna hur du gör nu för att nÄ resultatet sÄ kanske vi kan hjÀlpa dig pÄ vÀgen.
AlexWest Postat 19 september 2010 TrÄdstartare Postat 19 september 2010 Jag vet bara hur man anvÀnder "slide tool". efterssom den inte funkar med VST som inte följer med i FL sÄ behöver jag ett annat sÀtt (om det gÄr) -.-
Polder Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Aha. Har ingen koll pÄ FL Studio. Jag skulle dock ha byggt upp det med en starkkomprimerad SAW synth dubbad med ytterligare en och sedan lagt en subbas pÄ den. Komprimerad varje synth för sig för att sedan skickat till en buss som ytterligare en eller tvÄ gÄnger komprimeras.
Phazio Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Antingen om synthen har inbyggt portamento eller slide, annars har FL en som brukar funka pÄ de flesta VST. Titta under tabbarna under Channel Properties, nÀr du trycker pÄ sjÀvla instrumentet i FL. Tror du kan hitta det under Misc. Mono, Portamento, och Slide.
AlexWest Postat 20 september 2010 TrÄdstartare Postat 20 september 2010 och dem anvÀnder jag med automation clip?
philmeizter Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 och dem anvĂ€nder jag med automation clip? Om du vill ha portamenton igĂ„ng just vid vissa tillfĂ€llen sĂ„, ja! Men annars behöver vĂ€l du vĂ€l inte ha det. Men V-Station lĂ€r vĂ€l ha en portamento nĂ„gonstans? Jag har inte sĂ„ stor koll pĂ„ just V-Station, men det kĂ€nns ju som det mĂ„ste ha det... Men annars i piano rollen har du vĂ€l en slide knapp? LĂ€ngesen jag provade den och dĂ„ fungerade inte den slide funktionen pĂ„ vissa VST'or, men försök iaf! âșïž
willSerrano Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 Jag finner NI's Massive bra nĂ€r jag ska anvĂ€nda mig av leads pitchshiftar mellan tonerna! Finns sĂ€kert som demo pĂ„ Native Instruments hemsida. Finns tre oscillatorer, dĂ€r du utformar det ljud du vill ha, S&H ljudet tror jag Ă€r sĂ„gtand med massa effekter pĂ„ - som tidigare nĂ€mnts, och sedan i voices ska du ha 1, dvs att du kan inte köra chords, samt justerar ratten "time" för hur lĂ„ng tid du vill att det ska ta mellan tonerna. Testa vetja! Vet att V-Station har en sĂ„dan funktion men kommer inte ihĂ„g exakt vart. Anledningen till varför jag började anvĂ€nda mig av Massive istĂ€llet var för att just pitchfunktionen fungerade bĂ€ttre dĂ€r, enligt mitt tycke iaf! đ Ha det fint!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.