Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tja,

Vilken dum frĂ„ga egentligen 🙁

Men om du ska ha en liknande lead som denna, köp en grym synth! Om du inte har cash till det sĂ„ lĂ€r du vĂ€l försöka hitta massa samples och layer'a dom. Om inte det gĂ„r sĂ„ kan du prova skruva till ett liknande sound frĂ„n en VST, sen mycket effekter pĂ„ det som dist och annat smĂ„tt kul. Hur man gör har jag ingen aning om, tyvĂ€rr. Men svĂ„rt ska det nog inte vara iaf! â˜ș

Postat

köp en grym synth!

Precis sÄ gör man och sedan lÀgga den i 3 lager. Lycka till =)

Postat (redigerat)

Mkay 😄 Men om jag vill ha en sĂ„ndĂ€r pitch Ă€ndring pĂ„ noterna (slide tool) i T.ex V-station hur gör jag dĂ„?

Redigerat av AlexWest
Postat

Beskriv gÀrna hur du gör nu för att nÄ resultatet sÄ kanske vi kan hjÀlpa dig pÄ vÀgen.

Postat

Jag vet bara hur man anvÀnder "slide tool". efterssom den inte funkar med VST som inte följer med i FL sÄ behöver jag ett annat sÀtt (om det gÄr) -.-

Postat

Aha. Har ingen koll pÄ FL Studio.

Jag skulle dock ha byggt upp det med en starkkomprimerad SAW synth dubbad med ytterligare en och sedan lagt en subbas pÄ den. Komprimerad varje synth för sig för att sedan skickat till en buss som ytterligare en eller tvÄ gÄnger komprimeras.

Postat

Antingen om synthen har inbyggt portamento eller slide, annars har FL en som brukar funka pÄ de flesta VST. Titta under tabbarna under Channel Properties, nÀr du trycker pÄ sjÀvla instrumentet i FL. Tror du kan hitta det under Misc. Mono, Portamento, och Slide.

Postat

och dem anvÀnder jag med automation clip?

Om du vill ha portamenton igÄng just vid vissa tillfÀllen sÄ, ja! Men annars behöver vÀl du vÀl inte ha det.

Men V-Station lÀr vÀl ha en portamento nÄgonstans? Jag har inte sÄ stor koll pÄ just V-Station, men det kÀnns ju som det mÄste ha det...

Men annars i piano rollen har du vĂ€l en slide knapp? LĂ€ngesen jag provade den och dĂ„ fungerade inte den slide funktionen pĂ„ vissa VST'or, men försök iaf! â˜ș

Postat

Jag finner NI's Massive bra nÀr jag ska anvÀnda mig av leads pitchshiftar mellan tonerna!

Finns sÀkert som demo pÄ Native Instruments hemsida.

Finns tre oscillatorer, dÀr du utformar det ljud du vill ha, S&H ljudet tror jag Àr sÄgtand med massa effekter pÄ - som tidigare nÀmnts,

och sedan i voices ska du ha 1, dvs att du kan inte köra chords, samt justerar ratten "time" för hur lÄng tid du vill att det ska ta mellan tonerna.

Testa vetja! Vet att V-Station har en sÄdan funktion men kommer inte ihÄg exakt vart. Anledningen till varför jag började anvÀnda mig av

Massive istĂ€llet var för att just pitchfunktionen fungerade bĂ€ttre dĂ€r, enligt mitt tycke iaf! 😛

Ha det fint!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.