AstReam Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 Hey musicfreaks! Nu är läget som följer. Är helt färsk när det gäller studio, har just fått igång min första uppsättning 😕 En kompis har hjälpt mig att installera cubase, vilket tydligen ska vara det bästa "studioprogrammet" efter vad jag förstått? Har nu två problem som jag skulle vara mycket tacksam om jag fick hjälp med 1. Kan man på något sätt få tag på en manual till programmet 😳 2. Jag använder ett M-Audio ljudkort (audiophile2496), fungerar utmärkt när jag spelar, men däremot kan jag inte spela upp ljudfiler utanför programmet i mediaplayer... hoppas jag gör mig förstådd=) säkert nån skum inställning eller nåt, men jag hittar faktiskt inte problemet 🙂 Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 1. Kan man på något sätt få tag på en manual till programmet 😕 Ja, den ligger i kartongen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 23 januari 2005 Dela Postat 23 januari 2005 2. Gå in på windows kontrollpanel och ljudinställningar, avaktivera interna ljudkortet och välj ditt audiophile istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Ja, den ligger i kartongen. 🙂 Om det är ett original tror jag att kan du visa upp din licens och sedan be återförsäljaren beställa en ny manual... .. om det är "try before buy" blir det lite svårare att få tag i den ..hmmm...be din 'snälla' kompis att fixa den kanske? cm0s:Det kanske är bulk-pack? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 (redigerat) bästa "studioprogrammet" efter vad jag förstått? Det finns inget bästa program för allt och alla, däremot vad som är bäst för den enskilde. Dvs vad som passar för vem. Däremot är det nog kanske det mest använda i sverige, och därmed lätt att få hjälp på svenska. EDIT: Ville bara påpeka detta 🙂 Redigerat 24 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 (redigerat) cm0s:Det kanske är bulk-pack? Jo, eller så har han köpt det begagnat och manualer var borttappad. Annars finns den att ladda ner här: ftp://ftp.pinnaclesys.com/Steinberg/downl...e_SX_3/English/ Redigerat 24 januari 2005 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.