philthethrill Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Tjena! Jag har införskaffat ett antal pedaler för att hitta mitt sound. Nu kommer uppgiften att placera dem rätt i signalkedjan också och eftersom att jag inte har en aning om hur dem ska placeras så tänkte jag att ni på forumet kanske skulle kunna hjälpa mig! Jag har följande pedaler: Fuzz - EHX Double Muff Stämmare - TC Electronic Polytune Tremolo - EHX XO Stereo Pulsar Pitchshifter - Behringer US600 Delay - EHX Memory Boy Gitarr - Ibanez AFS95T Förstärkare - Fender Deluxe VM Alla tips och tricks mottages tacksamt!
Mige89 Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 http://guitarpedalboard.tumblr.com/post/34810459/order-order Där är lite info som kan vara till hjälp. Diggar att du kör på EHX... Personlig favorit hos mig med 🙂
AnthonyS Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Jag brukar bara köra på vad örat gillar och inte, men om jag skulle ge någon form av tumregel är det väl att sätta stämapparaten först, för att sedan skicka in signalen i kompressorn och sedan vidare (dock skall sägas att jag alltid strävar efter så lite saker som möjligt i kedjan och således undviker att sätta en stämapparat i signalkedjan före förstärkaren om den möjligheten finns). Men återigen, lyssna vad som låter bäst. Oortodoxa kopplingar kan ibland ge ifrån sig precis de ljuden man fantiserar om.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.