Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Ett album har släppts i USA redan. Det ska släppas på måndag den 20e september här i Europa, men en till mig geografiskt närliggande butik kommer att släppa skivan imorgon fredag 17e september, då de beräknar ha fått in den. Min fråga är därför: Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare??

😲😮😑

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ett album har släppts i USA redan. Det ska släppas på måndag den 20e september här i Europa, men en till mig geografiskt närliggande butik kommer att släppa skivan imorgon fredag 17e september, då de beräknar ha fått in den. Min fråga är därför: Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare??

😲😮😑

Det är ofta olika släppdatum i Europa och USA för skivor, ibland skiljer det ju månader eller t.o.m. år....

I USA var de förr väldigt hårda mot om skivor började säljas för tidigt, vissa butiker blev efter upprepade "försyndelser" bötfällda eller till och med leveransvägrade. Detta eftersom bolagen vill att alla ska kunna display skivan samtidigt för största effekt och för att ingen butik ska ha en orättvis logistisk fördel....

Postat

Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare??

Om ingen överenskommelse bolag (ägare)->distribution->ÅF emellan hindrar, så är det väl helt i sin ordning.

Vad är det för grupp — Lady Gaga eller George Bakers 70s Gold Selection?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.