debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Hej! Ett album har släppts i USA redan. Det ska släppas på måndag den 20e september här i Europa, men en till mig geografiskt närliggande butik kommer att släppa skivan imorgon fredag 17e september, då de beräknar ha fått in den. Min fråga är därför: Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare?? 😲😮😑
Glaskatten (oregistrerad) Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Hej! Ett album har släppts i USA redan. Det ska släppas på måndag den 20e september här i Europa, men en till mig geografiskt närliggande butik kommer att släppa skivan imorgon fredag 17e september, då de beräknar ha fått in den. Min fråga är därför: Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare?? 😲😮😑 Det är ofta olika släppdatum i Europa och USA för skivor, ibland skiljer det ju månader eller t.o.m. år.... I USA var de förr väldigt hårda mot om skivor började säljas för tidigt, vissa butiker blev efter upprepade "försyndelser" bötfällda eller till och med leveransvägrade. Detta eftersom bolagen vill att alla ska kunna display skivan samtidigt för största effekt och för att ingen butik ska ha en orättvis logistisk fördel....
Valle Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Får en enskild skivbutik släppa en skiva tidigare, som officiellt enligt gruppens webbsida ska ges ut 3 dagar senare?? Om ingen överenskommelse bolag (ägare)->distribution->ÅF emellan hindrar, så är det väl helt i sin ordning. Vad är det för grupp — Lady Gaga eller George Bakers 70s Gold Selection?
nattvaktaren Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Nej det är absolut förbjudet enl URL 3:14.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.