Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

har tänkt att fixa till en liten studio i mitt rum och skulle således behöva lite instruktioner och tips av er hur man i detta rum bäst placerar och samtidigt får plats med en säng, soffa och hembio.

Tänkte någon skulle vilja vara snäll att hjälpa mig med detta.

Skissen är den enda "ritningen" utav rummet jag har, äldre bilder på rummet finnes här: http://www.minhembio.com/paperclip

Det är ju inte det bästa rummet för en liten studio precis, men man får göra det bästa man kan utav situationen.

Det är det stora rummet till vänster som jag menar.

GiyWrrYnL.jpg

Redigerat av Atticus
Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Bästa rådet är nog att du själv experimenterar dig fram till något som du både kan leva med och arbeta i. Det ska ju vara roligt att spela in också....

Postat

Sätt upp en lamellgardin med skenan i taket i linje med nivån strax under ordet sovrum i skissen - i nivå med den lägre (södra) wc-väggen. På så sätt får du en avdelning av hela rummet. I den undre halvan har du sängen på den långa väggen utan fönster och soffan i vinkel nedtill mot den. TV sätter du upp till vänster om dörröppningen (om du nu sitter i sängen och tittar rakt fram mot den vägg där dörröppningen finns).

Du får en studioavdelning nu i rummets norra del. Ett bra sångbås/gitarrbås uppe till höger i hörnet på ritningen. Och inte minst får du ett ljusinsläpp i bägge delarna av rummet - ett i studion och ett i relaxdelen. Sådant är viktigt för energin.

Cheers!

:rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.