Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har installerat cubase Le 4 och hör ljud via Tascam US-122 mkll med M-Audio keystation 49e men det blir inget inspelat...vad kan vara fel?!

Redigerat av ande73
Annons
Postat

Du får nog beskriva lite närmare.

Vad försöker du spela in? Ljud eller midi?

Du hör alltså när du spelar på klaviaturen, men det "fastnar" inte?

Du har tryckt in "record" knappen på spåret där du ska spela OCH på transportpanelen?

Postat

hmm...ingen aning vad som kan vara fel, det ser ju rätt ut på bilden. Om det är så att du kan spela på Halion så att det låter, då borde det ju bara vara att spela in...

Vad händer om du skapar ett vanligt midi-spår, sedan trycker F11 och laddar in Halion där som VST instrument.

Sedan väljer du "Halion" på output i midi-spåret, markerar spåret och försöker spela / spela in där. Någon skillnad?

Postat (redigerat)

Provade nu att starta upp allt som jag gjorde förut innan jag skulle testa ditt förslag och då gick det att spela in...1 gång sen händer ingenting :rolleyes:

Provade ditt förslag men det händer inget när jag trycker F11...

Redigerat av ande73
Postat

Mmm.. kom på att VST-instrumenten på F11 inte finns med i LE versionen. Jag kör Cubase Essential...

Kanske någon med LE versionen vill vara snäll och testa?

Postat

Nu funkar det, har inte gjort något specielt... När det inte funkar så startar jag om Cubase LE4 och då går det att spela in igen.

Postat

Skönt att det funkar!

Det är ju viktigt att både ljudkort och midi-keyboard är anslutna och påslagna innan du startar Cubase. (men jag antar att du redan gjort det)

Det låter ju då som att det är någon drivrutin som inte kommer igång som den ska. Se till att du har de senaste drivrutinerna för både ljudkort och keyboard, samt senaste versionen av Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.