Jump to content
Annons

Halion One problem vid inspelning


ande73

Recommended Posts

Annons

Du får nog beskriva lite närmare.

Vad försöker du spela in? Ljud eller midi?

Du hör alltså när du spelar på klaviaturen, men det "fastnar" inte?

Du har tryckt in "record" knappen på spåret där du ska spela OCH på transportpanelen?

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm...ingen aning vad som kan vara fel, det ser ju rätt ut på bilden. Om det är så att du kan spela på Halion så att det låter, då borde det ju bara vara att spela in...

Vad händer om du skapar ett vanligt midi-spår, sedan trycker F11 och laddar in Halion där som VST instrument.

Sedan väljer du "Halion" på output i midi-spåret, markerar spåret och försöker spela / spela in där. Någon skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade nu att starta upp allt som jag gjorde förut innan jag skulle testa ditt förslag och då gick det att spela in...1 gång sen händer ingenting :rolleyes:

Provade ditt förslag men det händer inget när jag trycker F11...

Redigerat av ande73
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det funkar!

Det är ju viktigt att både ljudkort och midi-keyboard är anslutna och påslagna innan du startar Cubase. (men jag antar att du redan gjort det)

Det låter ju då som att det är någon drivrutin som inte kommer igång som den ska. Se till att du har de senaste drivrutinerna för både ljudkort och keyboard, samt senaste versionen av Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...