doggelito Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Hej, Nån som har en O2R? Kan man använda både t.ex. kompressor och gate på en kanalstrip? Jag har nämligen hört att man bara kan välja en "effekt" per kanal.
Gilbert Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Jag skulle bli oerhört förvånad om man inte kan använda gate, kompressor och EQ samtidigt. Alla dessa faller inte under kategorin ”effekter” utan ”processorer” så troligtvis syftar de som påstår detta på just effekter, d v s reverb, delay etc.
Biran Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Var några år sedan jag körde ett livegigg med 02r-bordet och vad jag kan minnas, så går det inte att köra comp och gate samtidigt utan man får välja mellan dom.. Hoppas jag har fel
doggelito Postat 15 september 2010 Trådstartare Postat 15 september 2010 Att kalla det "effekt" var fel av mig. Jag menade precis som du skriver Gilbert processor(ing). Biran, det låter som om det jag befarade är sant då! 🙁 Om det är någon som har ett o2r-bord och vet med säkerhet hur det ligger till så hojta till!
Gilbert Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Var några år sedan jag körde ett livegigg med 02r-bordet och vad jag kan minnas, så går det inte att köra comp och gate samtidigt utan man får välja mellan dom.. Hoppas jag har fel Hm... låter onekligen som ett snålt tilltag. Måste man börja rota i manualen nu då eller ... ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.