Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Hejsan! har kommit över 2 sådana här: http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail.html?CNTID=654&AFLG=y

Nu undrar jag, går det att koppla som högtalare? hur gör jag då? hur är dessa jämfört med monitorer? //Timmy

Det sitter ju horn i dom så dom är nog lite mer tröttande att lyssna på längre perioder jämfört med de flesta "vanliga" monitorer och sprider ju lite annorlunda men testa och lyssna, de är ju inte dåliga...

Postat (redigerat)

Okej, men hur kopplar jag samman två till mitt ljudkort?😮

Vilket ljudkort har du?

Har ditt kort inte telejackutgångar eller XLR så får du skaffa adapters från en välsorterad musikhandlare eller från Kjell och Co typ....

Högtalarna har både XLR och 1/4" Telejackingångar "Input 1 XLR-3-31-type x 1 (Balanced) Input 2,3 1/4" Phone Jack x 2 (unbalanced)"

Redigerat av Glaskatten
Postat

Okej, jag har ett soundblaster live, med vanliga högtalar ingångar, okej jag ska kolla på detta! http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=5010470351&s=c&intcmp=con_sel detta är väl det som jag behöver i sånna fall, finns det inga andra, med längre sladd? hoppas bara att det funkar! tack för alla snabba svar! //timmy

Kanske lite overkill med XLR eftersom ditt ljudkort ändå inte är balanserat kolla på 3,5mm - Telejack kablar istället billigare och lättare att få tag på. Annars finns det ju billiga lösa kontaktadapters.

Postat

“Frequency Response: 20 Hz ~ 20 kHz” ... 😛 +/- vadå? 😄

Dom har skrivit fel det är högtalarens förstärkare som har det frekvensomfånget...Själva högtalaren har lite mindre frekvensomfång främst i basen, men hyfsat rak ändå på grund av processorstyrningen....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.