Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Den ser inte helt tokig ut.

Den går inte fullt så långt men fan rakt till 20khz

03_Diamond_l2_w817_h328.jpg?dm=0

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

10dB/ruta innebär att man inte ser så mycket detaljer som man kanske hade velat. Det hade kunnat säga lite mer om de hade en skala på 2-3dB/ruta - men sedan är det också en simulerad respons, som Gilbert sade - så de vet tydligen inte hur det blir i verkligheten ännu...

Vi får se när den släpps. 🙂

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

10dB/ruta innebär att man inte ser så mycket detaljer som man kanske hade velat. Det hade kunnat säga lite mer om de hade en skala på 2-3dB/ruta - men sedan är det också en simulerad respons, som Gilbert sade - så de vet tydligen inte hur det blir i verkligheten ännu...

B&W har haft diamantdiskanter sedan länge så det är klart att de vet hur det blir och mäter i verkligheten....

drloop (oregistrerad)
Postat

Kanon! Som min grannes hund har längtat.... 😉

Postat

Kanon! Som min grannes hund har längtat.... 😉

...men det är lite oroväckande med den där kraftiga toppen vid 70kHz och den ännu värre dippen vid 90kHz, eller hur...? 😉

Det kanske kan locka fladdermöss istället för hundar då... :rolleyes:

Postat

...men det är lite oroväckande med den där kraftiga toppen vid 70kHz och den ännu värre dippen vid 90kHz, eller hur...? 😉

Det kanske kan locka fladdermöss istället för hundar då... :rolleyes:

HAHA 😄

Postat

Den finns ju redan och sitter i deras nya 800 serie.

Postat (redigerat)

och hur låter den?

kurva?

Kurva - finns det ingen annan än den i tråden.

Låter - Det är en utav de högtalarna som get mig den mesta wow upplevelsen. Lyssna och bedöm. Jag säger att den låter fantastiskt med rätt utrustning.

Redigerat av Gäst
Postat

Lyssna och bedöm. Jag säger att den låter fantastiskt med rätt utrustning.

är fantastiskt detsamma som rakt?

eller vad var poängen med kurvan från första början?

Postat
är fantastiskt detsamma som rakt?

Nej. Att en kurva ær rak betyder inte att det låter bra.

Postat

Nej. Att en kurva ær rak betyder inte att det låter bra.

nähä hur menar du då?

så det du ville visa med kurvan är att den låter dåligt?

Postat

nähä hur menar du då?

Ni är så gulliga när ni kivas och håller på med varann..

• 2 veckor senare...
Postat

nähä hur menar du då?

Du frågade om fantastiskt är samma som bra. Svarade jag, det behöver det inte vara. Isåfall skulle alla köpa samma monitorer?

Postat (redigerat)

Dubbelpost *

Redigerat av Gäst
Postat

Du frågade om fantastiskt är samma som bra. Svarade jag, det behöver det inte vara. Isåfall skulle alla köpa samma monitorer?

nej

och nej

1 W (oregistrerad)
Postat

Det är ju en kanon-kurva dom är ju skitduktiga på att simulera. Kan dom inte simulera hur fort reaktionen på membranet sker resp. avstannar när det får inpuls, för min del är det intressant. Man vill ju inte ha en massa extraljud som egentligen inte är levererat till högtalaren, fast det är väl försumbart.

Postat

nej

och nej

Jo det frågade du. Om då svaret är JA, så är svaret ja på nästa fråga med. Läs vad du skriver?

Postat

Jo det frågade du. Om då svaret är JA, så är svaret ja på nästa fråga med. Läs vad du skriver?

"är fantastiskt detsamma som rakt?"

onajj, den 2010-09-27 - 10:20, sa: Du frågade om fantastiskt är samma som bra.

står det samma sak på de två raderna tycker du?

1 W (oregistrerad)
Postat

Förhållande till det som skapar rörelsen och motståndet i dom rörliga delarna skall vara så litet som möjligt. Går allt som på räls och membran inte väger någonting plus att det inte finns något motstånd vid rörelse då är det toppen. Detta har med ljudet att göra och syns inte så bra i frekvenskurvor, ok går en högtalare som i detta fallet högt upp så borgar det till viss del till bra ljud eftersom transieter då blir "bättre" vid t.ex. 16000Hz.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.