Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Jag håller på och försöker installera logic, nu ska jag registrera mig, och lyckas inte! Jag skriver i mitt namn och serienumret, men vet inte vad jag ska skriva på organisation? Kan jag ha missat något annat viktigt som gör att det inte går att trycka på ok?

Någon som kan hjälpa mig?

Annons
Postat

Flummoteket AB eller facistutvecklerikonservativa feminism kapitalisterna funkar nog bra.. :rolleyes:

Postat

Tack! Det där gick ju bra!

Nu till nästa problem, jag lyckas inte installera firebox. ( Jag är urkass på sånt här! )

Någon som kan hjälpa mig med det? Jag sätter in skivan med det händer liksom inget......

Postat

Tack! Det där gick ju bra!

Nu till nästa problem, jag lyckas inte installera firebox. ( Jag är urkass på sånt här! )

Någon som kan hjälpa mig med det? Jag sätter in skivan med det händer liksom inget......

How do I set up my PreSonus FireBox in Logic Express?

1. Insert FireBox installer disc

2. Open the folder called Mac OSX 10.3.7

3. Copy the file “FIREBOXAppsMAC.zip” to your desktop

4. Double click on this .zip file to uncompress it

5. Drag the folder called “Firebox Apps Mac” into MacHD>Applications

6. Open the folder and drag both the FireBox Control and the FireBox Mixer into your dock Open MacHD>Applications>Utilities>AudioMIDI setup and set Default Input, Default Output and System Output to PreSonus FireBox (please note: setting the System Output to PreSonus FireBox will make the FireBox the output for all OSX sound functions)

7. Select “Properties for” for PreSonus FireBox and make sure the clock source is set to “device”

8. Quit AudioMIDI Setup

9. Launch Logic Express

10. Go to Audio>Audio Hardware and Driver

11. In the driver menu, select PreSonus FireBox

12. You will be asked if you want to relaunch Logic Express.

13. Click Try (Re)Launch.

14. You are now ready to use your PreSonus FireBox

Postat

Gør det enklare før dig. Skriv i google. Install firebox logic.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.