jarlo Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Vilken är den hårdaste låten som någonsin gjorts? Vad tycker ni? "Meshugga - Future breed machine" ligger ganska bra till tycker jag 😕
Majken Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Nine Inch Nails ligger ju löjligt bra till med låtar som Last, March Of The Pigs, Big Man With A Gun o.s.v. /Majken
Gäst Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 (redigerat) Libation Unto The Shades Who Lurk In The Shadows Of The Temple Of Anhur ELLER Masturbating The War God med det eminenta death metal bandet NILE 😎 ...eller vilken låt som helst på plattorna Black seeds of vengeance/In their darkened shrines Redigerat 23 januari 2005 av Gorlum
spaceman Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 "I got right" med Iggy & the Stooges är det absolut det råaste som någonsin gjorts. Släpptes som singel...
Gäst Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 jaa..angel of death är ju inte att leka med iofs...
brojd Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Alla spår där en falsettskrikandes rob halford medverkar!
Vallhagen Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Strapping Young Lad. Många låtar är hårdast. Aftermath t ex.... ...fast NIN är ondskefullare 😕
fellan (oregistrerad) Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 War med Meshuggah Jag har hört att det är programerade trummor i den låten... nån som vet om det är sant? det dödar ju hela grejen rakt av! annars har ju norrlänningarna gjort en del hårt mangel helt klart 😄
MusicNixon Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Jag har hört att det är programerade trummor i den låten... nån som vet om det är sant? det dödar ju hela grejen rakt av! Varför då? Är det hårt så är det väl hårt? Eller är det nån metal-codex?
jappe (oregistrerad) Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Fear Factory: 'Replica' & 'Zero Signal'
punkrockdude Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Ice T- Cop Killer Härligt att du diggar "dem" men det är inte bara Ice-T som framför den, det är med bandet Body Count. Svårt att få tag på den skivan.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 (redigerat) Ice T- Cop Killer Härligt att du diggar "dem" men det är inte bara Ice-T som framför den, det är med bandet Body Count. Svårt att få tag på den skivan. Heheh. Tack kompis. Jag har skivan i originalpressning där "cop killer" ligger med. En vecka efter släppet fick Warner plocka bort låten & sedan plocka ner både BC & Ice-T från the payroll. MEN, i singelversionen av låten så marknadsfördes den under Ice-T's solonamn, detta för att Ice-T var en etablerad & mycket kontroversiell O.G-rappare. Warner ansåg inte att hård rock (medveten särskrivning) & polishat hörde ihop. Mästra mig inte, jag kan allt om rap. & jag har sett BC live, det har inte du. Edit; Du sörjer också D-Roc's bortgång va? Redigerat 23 januari 2005 av Danny Cort
fellan (oregistrerad) Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Varför då? Är det hårt så är det väl hårt? Eller är det nån metal-codex? Hehe, skulle vilja påstå det 😛 Om du hör låten kommer du nog förstå vad jag menar 😆 för trummisen är för övrigt ruskigt rå...
PzYkBrYt Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 War med Meshuggah Jag har hört att det är programerade trummor i den låten... nån som vet om det är sant? det dödar ju hela grejen rakt av! annars har ju norrlänningarna gjort en del hårt mangel helt klart 😛 De är programmerade, men man kan trösta sig med att Haake skulle spela det lika bra.. 😆
lavrell Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 (redigerat) Alltså jag blir alltid lika imponerad hur Meshugga kan hålla dom där konstiga takterna och bytena 🙂 EDIT: Eller som deras trummis sa; "Vi spelar bara 4/4 fast på ett lite svårare sätt" haha! 😆 Testa att lyssna på "Dillinger Escape Plan" ... dom är helt sjuka och klarar av att spela musiken live fastän dom röjer mer på scen än publiken nedanför 🙂 helt sjukt! EDIT 2: För er som inte visste så lirar ju Meshugga med POD XT så ni som tror att man inte kan få till bra dist med den 😉 Redigerat 23 januari 2005 av lavrell
mira (oregistrerad) Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Jag tycker att "Liar" med "Rollins band är etta på den här listan.
punkrockdude Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 (redigerat) . . Redigerat 24 januari 2005 av punkrockdude
punkrockdude Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 (redigerat) Mästra mig inte, jag kan allt om rap.& jag har sett BC live, det har inte du. Du menar väl inte allvar? Det är synd ifall jag ska behöva kalla dig för f****. Redigerat 24 januari 2005 av punkrockdude
VacUm Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Alltså jag blir alltid lika imponerad hur Meshugga kan hålla dom där konstiga takterna och bytena 🙂 EDIT: Eller som deras trummis sa; "Vi spelar bara 4/4 fast på ett lite svårare sätt" haha! 😆 Testa att lyssna på "Dillinger Escape Plan" ... dom är helt sjuka och klarar av att spela musiken live fastän dom röjer mer på scen än publiken nedanför 🙂 helt sjukt! EDIT 2: För er som inte visste så lirar ju Meshugga med POD XT så ni som tror att man inte kan få till bra dist med den 😉 Det är vanlig 4/4 hela tiden. Fast dom grupperar som fasen.
Fredster Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Pantera - Walk Den ligger bra till!! Men jag måste nog säga Dyers Eve med Metallica.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.