Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Dist = Avvikelse från orginalsignal. Tänk på det. 🙂

Nja, inte riktigt i den allmänspråkliga betydelsen. Reverb är ju också en avvikelse från originalsignalen, men inte är det dist.

Postat

Jag har fått in ett gäng bidrag och funderar på vad som e smidigast.

Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länk, eller packar ihop och lägger som ett paket?

Jag har sett att vissa har lagt upp en sspelare i inlägget, hur gör man det? hade ju vart det bästa tycker jag!

Postat

Jag gillar att ta med mig festivalerna i mp3-spelaren, så jag föredrar helt klart "paketlösningen".

Cheers!

Postat

Orkar du både fixa så man kan streama dom från forumet och tanka hem hela paketet är det ju det bästa, annars föredrar jag också att ta hem alla låtarna så man kan lyssna vart man vill.

Postat

Nja, inte riktigt i den allmänspråkliga betydelsen. Reverb är ju också en avvikelse från originalsignalen, men inte är det dist.

Fast reverb är ju en additiv effekt. 🙂

Postat
Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länk
Det är nog smidigt. Posta länken rätt ut i ett inlägget så får du en spelare automatiskt.
Postat

Det är nog smidigt. Posta länken rätt ut i ett inlägget så får du en spelare automatiskt.

Jaha, är det så enkelt =)

Postat

Okej, phaser då. Jag tror de flesta är överens om att phaser inte räknas som dist.

Men egentligen...

Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt.

Mvh

Johan / WAGolfer

Postat

Men egentligen...

Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt.

Mvh

Johan / WAGolfer

Ja, om man använder en sån teknisk definition av vad distorsion är. Men det man vanligen menar när man säger dist är ju inte phaser, det är... dist. Overdrive, fuzz.

Postat

Ja absolut, men Distortion är ju som sagt faktiskt all avikelse av orginalsignal.

Ja, enligt den tekniska definitionen. Men det är inte den enda definitionen (eller ens den man använder mest till vardags).

Postat

ca 2 timmar kvar, borde ju räcka att få klart bidraget. 🤪

drloop (oregistrerad)
Postat

ca 2 timmar kvar, borde ju räcka att få klart bidraget. 🤪

Började du nu? 🙂

Postat

Började du nu? 🙂

nä, för några veckor sedan men idag gjorde jag sista gitarr pålägget, lade sången, och skruvade lite på mixen. när det är gott om tid skjuter man gärna fram det som ska göras. 😆

Postat (redigerat)

Då så...

Det blev ett gött gäng med låtar!

Hinner inte få upp någon ny tråd ikväll, utan jag får pilla med detta imorgon efter jobbet.

Riktigt kul att lyssna igenom allt hehe, hög klass på grejerna!!! =)

Tack för alla bidrag!

Redigerat av Bloeas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.