slejnard Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 he..he.. de kanske inte var så smart men ärligt, spelar de nån roll ??? :-) " spela roll kula eller boll...bara det rullar! " ☺️
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Dist = Avvikelse från orginalsignal. Tänk på det. 🙂 Nja, inte riktigt i den allmänspråkliga betydelsen. Reverb är ju också en avvikelse från originalsignalen, men inte är det dist.
Dannesomfan Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 sådär, då var mitt bidrag mixat och klart Tror det blir ett bottenskrap men roligt var det! 🙂
Bloeas Postat 23 oktober 2010 Trådstartare Postat 23 oktober 2010 Undrar vilken tid den 24 Oktober är deadlinen? Hela 24 okt 🙂
Bloeas Postat 23 oktober 2010 Trådstartare Postat 23 oktober 2010 Jag har fått in ett gäng bidrag och funderar på vad som e smidigast. Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länk, eller packar ihop och lägger som ett paket? Jag har sett att vissa har lagt upp en sspelare i inlägget, hur gör man det? hade ju vart det bästa tycker jag!
ONSatan Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Jag gillar att ta med mig festivalerna i mp3-spelaren, så jag föredrar helt klart "paketlösningen". Cheers!
therocker Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Orkar du både fixa så man kan streama dom från forumet och tanka hem hela paketet är det ju det bästa, annars föredrar jag också att ta hem alla låtarna så man kan lyssna vart man vill.
debatt Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Funderar på att ta en vanlig låt vilken som helst och lägga fuzzbox över hela skiten.
therocker Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Det borde du lätt hinna på dom knappa 20 timmar som är kvar 🙂
Carle Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Nja, inte riktigt i den allmänspråkliga betydelsen. Reverb är ju också en avvikelse från originalsignalen, men inte är det dist. Fast reverb är ju en additiv effekt. 🙂
Linus Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länkDet är nog smidigt. Posta länken rätt ut i ett inlägget så får du en spelare automatiskt.
Bloeas Postat 24 oktober 2010 Trådstartare Postat 24 oktober 2010 Det är nog smidigt. Posta länken rätt ut i ett inlägget så får du en spelare automatiskt. Jaha, är det så enkelt =)
Dingbats Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Fast reverb är ju en additiv effekt. 🙂 Okej, phaser då. Jag tror de flesta är överens om att phaser inte räknas som dist.
WAGolfer Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Okej, phaser då. Jag tror de flesta är överens om att phaser inte räknas som dist. Men egentligen... Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt. Mvh Johan / WAGolfer
Dingbats Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Men egentligen... Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt. Mvh Johan / WAGolfer Ja, om man använder en sån teknisk definition av vad distorsion är. Men det man vanligen menar när man säger dist är ju inte phaser, det är... dist. Overdrive, fuzz.
Carle Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Ja absolut, men Distortion är ju som sagt faktiskt all avikelse av orginalsignal.
Dingbats Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Ja absolut, men Distortion är ju som sagt faktiskt all avikelse av orginalsignal. Ja, enligt den tekniska definitionen. Men det är inte den enda definitionen (eller ens den man använder mest till vardags).
sixties Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 ca 2 timmar kvar, borde ju räcka att få klart bidraget. 🤪
drloop (oregistrerad) Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 ca 2 timmar kvar, borde ju räcka att få klart bidraget. 🤪 Började du nu? 🙂
sixties Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Började du nu? 🙂 nä, för några veckor sedan men idag gjorde jag sista gitarr pålägget, lade sången, och skruvade lite på mixen. när det är gott om tid skjuter man gärna fram det som ska göras. 😆
Bloeas Postat 24 oktober 2010 Trådstartare Postat 24 oktober 2010 (redigerat) Då så... Det blev ett gött gäng med låtar! Hinner inte få upp någon ny tråd ikväll, utan jag får pilla med detta imorgon efter jobbet. Riktigt kul att lyssna igenom allt hehe, hög klass på grejerna!!! =) Tack för alla bidrag! Redigerat 24 oktober 2010 av Bloeas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.