Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har fått problem med mina pluggar efter jag har installerat windows 7 64 bitars och cubase 32 bitars.Får upp en ruta som lyder: could not find authorisation. Please contact your reseller of plugsound for further information. Alaa mina pluggar funka perfekt när jag körde med 32 bitars windows.

Har precis uppgraderat datorn men nytt moderkort, i5 processor och 8 gig ram.

Tacksam för snabb hjälp

Mvh

Cyberkenth

Annons
Postat

Det där är anledningen till att jag inte bytt upp mig till C5 & W7.

Problemet ligger troligen i att Steinberg inte fixat en fungerande VST bridge, så 32 bitars pluggar,

ska funka med 64 bitars operativsystem. Kolla steinbergs hemsida, de har släppt uppdateringar som ska hjälpa

men ännu ingen klockren, vad jag läst, eller hört.

Postat

Tjena! Vet inte så mct om detta utom att när jag var hos en musikerkompis som installerat Windows 7 så blev det en rad olika problem. Precis som du säger så verkar Windows 7 ha ett starkt skydd inbyggt. Vi fick vissa plug-ins att fungera men inte alla. Kör du med egna inköpta program eller?

Postat

VST-bridge används väl bara om man kör 64-bits Cubase - inte om man kör 32-bits Cubase i 64-bits OS...?

Om Steinbergs egen inbyggda bridge inte funkar bra, så ska JBridge fungera bättre enligt många (kör fortfarande XP själv, så jag har inte testat...).

Är det pluggar som kör med challenge/response-koder för aktiveringen, så måste de nog registreras om eftersom ett byte av OS förmodligen ses som en så stor ändring att de gamla koderna inte ska funka, men om det är iLok eller elicenser-skydd så bör det funka med auktoriseringen. Det är en sak som gör att USB-nyckel är så bra. 🙂

Om det är nyckelskydd, så se också till att hämta de senaste drivrutinerna för nyckeln.

Postat

Tror Win64 använder ett annorlunda system för Registryt (där antagligen auktoriseringsinfo lagras) så det kan evt vara så att pluggarnas auktoriseringssystem inte riktigt trivs.. Men om det går att auktorisera om så prova det. Har du installerat win från scratch eller uppgraderat från ett 32bit win? Har pluggarna funkat tidigare i win64 och nu plötsligt slutat funka, eller har de aldrig funkat i win64?

Postat

Exakt VILKA pluggar är det tal om?

I Win 7 är det mer regel än undantag att välja "Kör som administratör" när man installerar dem och ibland även kör dem.

Om det är säkert har diskuterats men jag vet inte hur många virus som brukar ta över ens stråkplugin eller vintagekompressor...? :rolleyes:

Postat

Skulle det fungera bättre med auktorisering och responsekoder om man installerar jbridge? Har bla. haft problem med spectrasonics pluggar, även amplitube 3.

Postat

Skulle det fungera bättre med auktorisering och responsekoder om man installerar jbridge? Har bla. haft problem med spectrasonics pluggar, även amplitube 3.

Nej - challenge/response sköts utanför värdprogrammet, så det gör säkert ingen skillnad för installationen. Om jag har förstått det rätt, så används Jbridge som en plugin i Cubase, där man laddar in sina 32-bits pluggar om man kör 64-bits Cubase. Med 32-bits Cubase ska det inte behövas - även om det är 64-bits OS.

Postat

Jag körde med 64 bitars os och 32 cubase men fick ändå problem med auktoriseringen. Nu har jag bytat till 32 bitars os så nu funkar det igen. Men jag vill gärna köra 64 bitars os.

Postat

Jag körde med 64 bitars os och 32 cubase men fick ändå problem med auktoriseringen. Nu har jag bytat till 32 bitars os så nu funkar det igen. Men jag vill gärna köra 64 bitars os.

Hör i så fall med tillverkaren av de strulande pluggarna, om det finns någon ny version som funkar i 64-bits miljö.

• 4 månader senare...
Postat

Är det någon som kör med win 7 64 bitars och cubase 5 32 bitars och har fått det att fungera med alla pluggar. Jag funderar på att gradera upp någon gång under året för att kunna använda mer minne. Men det är pluggar som ez drummer, altiverb och Symphonic Choirs som skrämmer mig. Det verkar ju inte som att de pluggarna skulle vilja funka i 64 bitars windows, men som sagt, hur funkar det att köra win 7 64 bitars och cubase 5 32 bitars?

Postat (redigerat)

Jag har inte haft några konstigheter med Cubase 32-bit i 64-bit W7 hittills. Ska dock sägas att SONAR är min main daw där jag inte har några som helst problem,

vare sig med altiverb, amplitube, superior drummer etc.

Redigerat av JohnRick
Postat

Är det någon som kör med win 7 64 bitars och cubase 5 32 bitars och har fått det att fungera med alla pluggar. Jag funderar på att gradera upp någon gång under året för att kunna använda mer minne. Men det är pluggar som ez drummer, altiverb och Symphonic Choirs som skrämmer mig. Det verkar ju inte som att de pluggarna skulle vilja funka i 64 bitars windows, men som sagt, hur funkar det att köra win 7 64 bitars och cubase 5 32 bitars?

För mig funkar det men det enda jag kan säga funkar av de du räknar upp är ezdrummer med säkerhet.

Annars funkar PLAY-applikationer helt ok så choirs borde funka.

Vad är det som inte funkar?

• 5 månader senare...
Postat

Tjo,

Kan någon beskriva det där VST Bridge för mig... Har nu PC, Windows 7 64-bit, Cubase 6 Elements 64-bit, men får inte plug-ins (t ex EZdrummer) att funka. Jag är ingen dataingenjör precis så ta det på en basic (häpp!) nivå, please... Jag har bara förstått att VST Bridge är något man ska använda för att få 32-bits pluggar i 64-bits OS...

Tack på förhand

-micke-

Postat

Installera EZDrummer som 64 bit och prova...det finns att ladda ned på sidan, om det var i forumet kanske?

Postat

Installera EZDrummer som 64 bit och prova...det finns att ladda ned på sidan, om det var i forumet kanske?

Jag får aldrig någon fråga ifall jag vill installera 32-bit eller 64-bit. Om EZd är lite gammalt, är det bara 32-bit då?

Postat

Om EZd är lite gammalt, är det bara 32-bit version då? Jag får ingen fråga om vilket alternativ jag vill installera nämligen

Postat

Jag får aldrig någon fråga ifall jag vill installera 32-bit eller 64-bit. Om EZd är lite gammalt, är det bara 32-bit då?

Om du nu har köpt det, vilket jag utgår ifrån, så finns det ju såväl uppdateringar som andra grejer på Toontracks hemsida om du har ett konto?

Där finns även en beta tror jag det är eller om den är officiell nu som är 64 bitars...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.