Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har Cubase 5. Vill enkelt transponera hela tracks..... Så att om jag trycker ned ett C på min keyboard ska det låta C#

Annons
Postat

ok ska försöka...det var bra mycket enklare i SX3. Konstigt att välja en krångligare lösning...

Tack Claes

Postat

Har du spåret redan inspelat så är det jättelätt - för har du det direkt under MIDI Modifiers i Inspectorn, men när det ska vara på inkommande signal så att det spelas in transponerat, så behöver man använda Transformer istället.

Postat (redigerat)

I sx3 satte man till exempel +1 på transpose på aktuellt track och allt som spelades upp via den kanalen blev transponerat.

Markerade jag track 1 med tex piano från Hypersonic 2, och satte transpose till +1 så påverkades allt på det tracket. Både när jag spelade med MIDI-klav och när tracket spelades upp. Konstigt att man valt ett så mycket knepigare sätt i C5

Redigerat av mickestrang

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.