Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo! Tänkte jag skulle göra en just inspelning i32 bitars Cubase. Sagt o gjort...fixade inspelningen o det lät faktiskt bra. Över förväntningarna!

MEN! Tydligen ett allmänt problem som jag förstår. Det låter "ankskit" när man konverterar till 16bits. Vad skall man göra? Ngn som har tips. Trodde i min enfald att det skulle vara lätt men nu skapas det bara problem! Hur får man det att låta lika bra i 16 bitar?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Eftersom AD omvandlare har 24 bitar som mest så finns det ingen anledning att spela in på 32 bitar.

Det drar bara massa resurser i onödan.

Borde inte vara någon större skillnad på 32 eller 16 bitars ljudet.

Hur låter det sämre?

Postat

Tjaba! Tack för svaren! Skrev fel....jag har spelat in i 24 bitar. När jag exporterar mixdown i 16 bitar låter det dåligt. Mer diskant konstigt. Hur skall man exportera en mixdown som är gjord i 24 bitar? I 24 eller 16 bitar. Testade att exportera som mp3 men det lät uselt!

drloop (oregistrerad)
Postat

Kan det vara så att du lyssnar i en musikspelare och diskanten är höjd i denna?

Brukar vara ett vanligt fel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.