Jump to content
Annons

isolera ett rum

antimelodicassault (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

jag håller på med musik så jag besöker detta forum lite då och då,

jag undrar om jag vill slipa (i en lyhörd 1a) höra min granne ha fester eller gå på hällarna (så låter det iaf) hela dagarna

då störningarna är mest på dagtid kan jag inte göra så mycket åt det:/

hur skulle jag kunna isolera rummet (som ett alternativ till att flytta)

Annons
Postat

jag håller på med musik så jag besöker detta forum lite då och då,

jag undrar om jag vill slipa (i en lyhörd 1a) höra min granne ha fester eller gå på hällarna (så låter det iaf) hela dagarna

då störningarna är mest på dagtid kan jag inte göra så mycket åt det:/

hur skulle jag kunna isolera rummet (som ett alternativ till att flytta)

Om du inte kan bygga om hela lägenheten så blir det nog till att flytta ... För ljudisolering krävs rum i rum -konstruktion och det är inget man gör i lägenhet.

Postat

:/

Postat

Tyvärr har Gilbert rätt. Det går inte att isolera tillräckligt bra mellan lägenheter utan att bygga om väldigt mnycket. Om man bara isolerar väggen, så har det en ganska marginell effekt eftersom ljudet letar sig fram på fler sätt än genom väggen, så man måste bygga ett komplett rum i rummet, med tunga material som fungerar som barriär mot ljudet - och en sådan konstruktion riskerar nog att bli tyngre än vad golvet är gjort för att kunna bära, så realistiskt sett så går det inte, även om det skulle kunna gå i teorin...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.