HolMatS Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Hejsan alla. Jag har problem att föra över ljudet från datorn till min hemmastereo. Nu är det så att stereon inte har några AUX-ingångar, bara Phono-ingångar (skivspelare).. och när jag kopplar kabeln från datorn i dessa ingångar, blir ljudet väldigt distat.. nu undrar jag om det finns nån mojäng som man kan sätta emellan.. antar att det har något med att phono-signalen (från skivspelare t.ex) inte är samma som den från datorns line-out.. nån som vet nånting om detta? All hjälp tages tacksamt emot
Ken Kängström Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Dra ner mastern i ljudkortets mixer. Det bör göra susen
MusicGene Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 phonoingången fläskar även till basen, så du får sänka basen på ljudkortet
Björn Olsberg Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Du har ingen Tape In på förstärkaren heller?
Zando Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Phonoingången har som oftas en liten pre-amp inbyggd för att kunna förstärka upp singnalen från pickupen, därav distatt ljud. Som Olsberg säger så borde det finnas Tape In på förstärkaren.
MusicNixon Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 phonoingången fläskar även till basen, så du får sänka basen på ljudkortet ..och diskanten... Ingen bra idé att köra genom phono, alltså!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.