Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har laddat ner reason 4 demot

och när jag försöker lägga till en till thor så kopplas den inte på baksidan

och det går inte att koppla manuellt så att den andra fortfarande fungerar

Bild :

2liaj4o.jpg

Nån som vet vad jag gjort för fel ?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Börja med en 14:2 mixer.

Markera sedan mixern när du lägger till instrument så kopplas dessa automatiskt in på kanalerna allt eftersom du lägger till syntar.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Sedan kanske det är bättre att ladda hem 5an. Demon alltså 😉

Redigerat av drloop
Postat

Tackar det fungerade ! Kan man göra nån inställning så att den jämt kommer direkt?

Och nej jag vill inte ha 5:an.

Postat

Två frågor:

Är det Daft Punk på din Wallpaper?

Nej f1 2010 😄

Betalar du pengar för demoversioner?

Man brukar inte betala för demos ? eller :S

Och nu min egna fråga kan man lägga till egna midi ljud ?

jag har sylenth1 demo men jag får inte in den i reason 5 demot

Går det ?

Hur ?

Postat

Nej, du kan inte öppna andra vst-instrument än de som medföljer programmet.

Jag menar bara; varför betala för en demo? Då kan man ju lika gärna köpa hela programmet.

drloop (oregistrerad)
Postat

För att köra Reason och VSTis samtidigt så kör du Reason och en host typ Cubase Rewired tillsammans.

Postat

Det du däremot kan göra är att köra instrument i ett fönster och sequenser i ett annat, och därmed utnyttja hela skärmen.

Postat (redigerat)

Det du däremot kan göra är att köra instrument i ett fönster och sequenser i ett annat, och därmed utnyttja hela skärmen.

Och det gör du genom att trycka på knappen med en liten fyrkant som finns på två ställen längs högra sidan av hela fönstret.

Då får du iallafall Sequencern på helskärm, och rackfönstret kvar på samma bredd men får ju mer utrymme eftersom sequencern försvinner.

Om du vill återgå till "vanliga" läget så stänger du bara ner Sequencerfönstret me krysset uppe i högra hörnet.

edit, fel av mig, det är ju med den lilla knappen med Två Fönster som man förstorar och separerar sequencer fönstret.

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.