Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Det är så att jag behöver komma på något sätt att skicka midifiler till min Roland synthmodule live, från datorn. Jag behöver därför ett enkelt program som fungerar till detta. Jag behöver inga avancerande funktioner, att vill mest att det ska va lättarbetat, samt att man kan välja att den bara spelar in midi åt gången, så den inte fortsätter ner i listan över midifiler. 🙂

Mvh

Niklas

Redigerat av flukather
Annons
Postat

Som jag förstår så ska du ha det som ett slags backing track?.. I så fall gör det enkelt för dig själv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stället.. Skippa krånglig MIDI 🙂

Postat

Som jag förstår så ska du ha det som ett slags backing track?.. I så fall gör det enkelt för dig själv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stället.. Skippa krånglig MIDI 🙂

Rätt bökigt att hålla på med ljudfiler till 100+ bakgrunder 😄

Postat

Gjorde detta i helgen med en Atart ST och Cubase 2. 🥰

Det är ju ingen avancerad grej så prova söka efter gratis midi-sequencers på google kanske.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.