Jump to content
Annons

Sprillans ny Roland Fantom XR för 12k prisvärt?

Recommended Posts

Våfflan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej allesammans!

Min första post i forumet! :-)

Jag är en hempulare utan några speciella ambitioner med en enkel hemstudio (dator+midi) där jag snickrar covers.

Har en Roland XV-2020 som jag gillar, men den börjar bli gammal (bla 64 voice cap). Har köpt till tre SRX-kort

(tyvärr får bara två kort plats åt gången så jag får skruva i och ur när jag vill skifta).

Då jag som sagt gillar Rolands grejor hittade jag snabbt Fantom XR på deras hemsida. Lite nyare, mina SRX-kort passar

(vilket är bra då de kostade mycket deg), dubbel voice cap, lyssnat på lite ljud på nätet, allt verkar bra... Kanon! :-)

Första smällen var att de tydligen slutade tillverkas 2008 och är smått hopplösa att hitta i butik. Och beg-

marknaden är inte bättre den, väldigt få XR-ägare verkar sugna på att sälja.

Har någon koll på skillnaden mellan en XV-2020 och en Fantom XR ljud- & effektmässigt, vad kan jag förvänta mig?

Hittade en fabriksny (i Danmark) för ca 12-13.000 kr, är det prisvärt eller skulle du satsa en annan lösning?

Mina refernsramar är att jag tycker ljuden i 2020:n och SRX-korten låter bra... :-)

Redigerat av Våfflan
Annons
Våfflan (oregistrerad)
Postat

Jag köpte en för 5000kr förra veckon. Dom kostade runt 11000kr hos Thomann innan dom slutade tillverka dom.

Sugen på att sälja?

Du får 6000 kr för den. ;-)

Tack för tipset med Thomann-shoppen.

Synd bara att man är något år för sent ute.

Postat

Sugen på att sälja?

Du får 6000 kr för den. ;-)

Tack för tipset med Thomann-shoppen.

Synd bara att man är något år för sent ute.

Den håller jag hårt i! 😉 Vet ju inte om det någonsin kommer någon vettig hårdvaru-sampler/racksynth igen. Angående Thomann, jag vet om att dom hade i sitt sortiment bara tidigare under sommaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.