Bloeas Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Då var det dax att spåna fram nästa tema, kör hårt! =)
hellfog Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 (redigerat) Kör med lite gamla förslag. Gangster Jazz. 20-30 tal. Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst) Göra en låt baserat på ett djur tex Varg och kanske associerar det med indianer, andar, flöjt. eller något annat kan vara vad som helst. Ett till exempel: Hund man kanske tänker på Tyskland sen, korv öl, dragspel osv. Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA? Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet. Asiatisk influerad musik Göra en låt på tyska Skriv texten på engelska sedan översätt den via Google translate kan bli roligt med massa olika fel Black metal Valfri musik med twist, måste dock innehålla jojk eller ett kinesiskt instrument. Vattentema, låten måste innehålla vatten av något slag. Finskt trolltema Hissmusik. Gör om musiken till en TV-serie. Göra en Countrylåt. Indisk sexlåt. Göra en låt baserat endast på Fem ord, behöver dock inte innehålla sång kan vara instrumental låt, bli inspirerad av orden bara. Eld, Luft och Vatten tema. Mordtema. Katolsk lagerstämma. Tropisk Vaggvisa. Göra en Mariachi låt. Motorväg inspirerande musik. Orkan och vindar Musik. Samurai inspirerande musik. Tivoli musik. Fransk baguette musik Redigerat 5 september 2010 av hellfog
therocker Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Så! Nu var det gjort 😉 Haru landat på månen nu eller?? 😎
Bloeas Postat 5 september 2010 Trådstartare Postat 5 september 2010 Mordtema, kan du utveckla det lite! Låter spännande =)
therocker Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Allvarligt talat, detta är en trevlig tanke 😉 https://www.studio.se/index.php?showtopic=75288&view=findpost&p=1062968
Umemagnus Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 valfritt tema, men minst ett av instrumenten måste vara nyckelharpa 😄
Matthew L Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 valfritt tema, men minst ett av instrumenten måste vara nyckelharpa 😄 Du menar Rednex-tema? 😛
flabb Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Taktbytesfestival a.k.a. "min takt är inte lik din takt det är en glappkontakt" Jag tänkte på google-translate-iden ovan, men att man fick sjunga på valfritt språk, dock inget man behärskar. Så takt+språksvårigheter med andra ord.
Dingbats Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Jag vill bara säga att jag är emot alla genreteman, det exkluderar för många. Okej för att det kan vara kul att göra jazz fast man inte är jazzmusiker, men det är roligare om det är ett tema man kan variera på fler sätt och tolka olika. Mitt förslag, som jag har sagt förut, är distorsion. Inte nödvändigtvis distade elgitarrer, utan dist utav helvete på så mycket som möjligt. Fuzzigt så det skriker om det! Sen kan det vara pop eller blues eller hiphop eller acid trance eller vad man vill.
therocker Postat 6 september 2010 Postat 6 september 2010 Vi gör en låt till fotbollslandslaget tycker jag, typ "in med bollen i mål" "när vi gräver guld" osv. Eller valfritt tema men med fotbollskörsrefräng.
Bloeas Postat 8 september 2010 Trådstartare Postat 8 september 2010 SOrry, haft lite annat att göra! Jag väljer ut några förslag och gör en omröstning om det, kommer upp senare idag. En fråga. Efter att temat är bestämt, hur lång tid är lämpligt att ha på sig för att skicka in bidrag?
Matthew L Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 En fråga. Efter att temat är bestämt, hur lång tid är lämpligt att ha på sig för att skicka in bidrag? En månad. Jag undrar hur många av de som lipade om att det behövdes mer tid i förra festivalen som verkligen fick tummarna loss...
mickestrang Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Slå ett slag mot loudnesskriget.... Tema: Dynamik Bara använda ETT synth och ETT ljud Tema: Snålprogrammerat.... Bara använda rösten (din elle någon annanns)... Tema: NO VSTi or instruments
therocker Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 En månad. Jag undrar hur många av de som lipade om att det behövdes mer tid i förra festivalen som verkligen fick tummarna loss... 😊 Hade ett bidrag på gång men det funkade inte med "sången". Annars kan jag tycka att 4-6 veckor kan vara lämpligt.
Carl Cadello Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 En månad. Jag undrar hur många av de som lipade om att det behövdes mer tid i förra festivalen som verkligen fick tummarna loss... Ska d t vara på det viset, kan vi denna gång göra en raplåt utan rap. Då har jag en färdig. 😉
hellfog Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Och gärna inget sång tvång, kul med instrumentalt ibland.
tordA Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 den låt som låter bäst baklänges 😳 Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA? Min länk 😆
Valle Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Tyrolermusik! Och den som tror att jag skojar kan hoppa och skita!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.