Jump to content
Annons

Midikeyboard - Kontroller

KillwithSkill

Recommended Posts

Känner att jag behöver ett bra midikeyboard med bra kontrollerknappar.

Har tittat på detta från m-audio:

AxiomPro61-top.jpg

Kommer att köpa Spectrasonics Omnisphere och Trillian (RMX har jag redan)

Och det vore nice om det gick att styra dom med ett bra keyboard.

Men innan jag slår till så vill jag veta vad finns det för bra alternativ? Jag är inget bra på att lira alls så känslan behöver inte vara nåt yberkvalité på.

Ett litet plus vore ju om man även kan styra transporten från keyboarden, men inget krav.

Plus att HELST ha alla octaver med. Vad blir det, 88 tangenter?

Funderade länge på m-audios gamla keyboard , minns inte vad den modellen hette? Men verkar nu utgått från sortimentet.

Och folk varnade mig för den modellen. Tänkte om denna även är ett varningens finger på?

Tacksam för hjälp!

Redigerat av KillwithSkill
Dela på andra sajter

Annons

Ska du ha 88 tangenter så har nästan alla klaviaturer vägda tangenter vilket gör själva keyboarden rejält mycket högre.

Rekommenderar verkligen CME!!

UF80: Detta är deras vanliga serie som är riktigt prisvärd. Bra byggkvalite och bra klaviatur (inte alls plastig enligt mig)

845722_800.jpg

UF80 Classic: De har även en ny serie på ingång, som iaf är riktigt jävla snygg

uf80front.jpg

Rattar och reglage är godkända men inte mer än så. Vill du ha "sköna rattar" så bör du testa en Akai MPK88.

jag har testat deras mindre klav i serien (som inte har vägda tangenter) men klaviaturen var så fruktansvärt äcklig.

1974555_800.jpg

Redigerat av iGnu
Dela på andra sajter

• 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.