KillwithSkill Postat 4 september 2010 Dela Postat 4 september 2010 (redigerat) Känner att jag behöver ett bra midikeyboard med bra kontrollerknappar. Har tittat på detta från m-audio: Kommer att köpa Spectrasonics Omnisphere och Trillian (RMX har jag redan) Och det vore nice om det gick att styra dom med ett bra keyboard. Men innan jag slår till så vill jag veta vad finns det för bra alternativ? Jag är inget bra på att lira alls så känslan behöver inte vara nåt yberkvalité på. Ett litet plus vore ju om man även kan styra transporten från keyboarden, men inget krav. Plus att HELST ha alla octaver med. Vad blir det, 88 tangenter? Funderade länge på m-audios gamla keyboard , minns inte vad den modellen hette? Men verkar nu utgått från sortimentet. Och folk varnade mig för den modellen. Tänkte om denna även är ett varningens finger på? Tacksam för hjälp! Redigerat 4 september 2010 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
remote Postat 4 september 2010 Dela Postat 4 september 2010 (redigerat) CME keyboards är ju fina grejor, bl amed transport och mixer. Har själv ett UF6 http://www.cme-pro.com/en/product-list.php?bc=3 Redigerat 4 september 2010 av remote Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 6 september 2010 Dela Postat 6 september 2010 Finnns bara ett alternativ i dags läget Novation SL MkII ...gillar automap väldigt mycket...svårt att klara sig utan det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Totmusic Postat 6 september 2010 Dela Postat 6 september 2010 CME keyboards är ju fina grejor, bl amed transport och mixer. Har själv ett UF6 http://www.cme-pro.com/en/product-list.php?bc=3 CME har mycket bra funktioner, trådlös midi bla, men klaviaturen är så plastig 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 6 september 2010 Dela Postat 6 september 2010 (redigerat) Ska du ha 88 tangenter så har nästan alla klaviaturer vägda tangenter vilket gör själva keyboarden rejält mycket högre. Rekommenderar verkligen CME!! UF80: Detta är deras vanliga serie som är riktigt prisvärd. Bra byggkvalite och bra klaviatur (inte alls plastig enligt mig) UF80 Classic: De har även en ny serie på ingång, som iaf är riktigt jävla snygg Rattar och reglage är godkända men inte mer än så. Vill du ha "sköna rattar" så bör du testa en Akai MPK88. jag har testat deras mindre klav i serien (som inte har vägda tangenter) men klaviaturen var så fruktansvärt äcklig. Redigerat 6 september 2010 av iGnu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 6 september 2010 Dela Postat 6 september 2010 Ett annat alternativ är ju att köpa ett bra klavitur typ FATAR...sedan köper du en Novation Zero SL MKII till.. För som du säkert märker, är det svårt att hitta 88 klavitur som har tillräckligt många rattar/reglage... Håller man på med Omnisphere vill man ju ha det... http://www.novationmusic.com/products/midi_controllers/zero_sl_mk_ii Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 1 maj 2011 Dela Postat 1 maj 2011 Just nu kostar UF80 bara 2995:- på online butiker man blir lite sugen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.