Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man ändra ljuden från datorns ljudkort när man kör en midifil? I min burk startar Windows mediaplayer när man klickar på en midifil. De generella GM ljuden suger ju. Men jag har ett riktigt bra ljudkort i datorn och en massa bra GM ljudfonter (till exempel). Går det inte att få datorn att använda dom istället? Eller finns det nåt annat smart sätt?

En annan fråga är om det finns nåt enkelt sätt att köra en MP3 fil när Cubase har startat. Windows mediaspelare kan inte spela MP3 filer när Cubase är igång. Och säg inte att jag skall importera MP3 filerna till Cubase!

Annons
Postat

Hej!

Du bör dels byta till forumet "ljudkort" och dels berätta vilket ljudkort du har. För det beror antagligen på det, huruvida det går att ladda in andra GM-ljudbanker, och spela upp winamplåtar med cubase igång - och om det går, hur man gör.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.