Jump to content
Annons

Problem vid användning av Addictive Drums, Alicia's Keys & Trilian

Felixv

Recommended Posts

Tja!

Jag har en WIN7 pc med intel 2 Core 2.2 Ghz, 3GB DDR2, 650GB S-ATA.

Använder Mbox 2 Pro (Firewire)och Pro Tools 8 med senaste uppdateringen.

Nu till problemet,

Jag kan alltid sätta på Addictive Drums och använda det men när jag sedan sätter på Alicias Keys eller Trilian Krashar allt.

Om jag sätter på Alicias Keys eller Trilian bara KAN det gå.

Det krashar inte direkt utan programmet laddar t.ex. en bas och efter 15-20 sec så krashar den.

När jag skriver att alla är på menar jag att dom används i plugin fälten, inte att deras "ruta" är uppe.

Funderar på om det kan bero på datorns prestanda och/eller att jag har Windows 7. Funkar PT bättre i Windows XP`?

Tacksam för svar!

//Felixv

Dela på andra sajter

Annons

Vet tyvärr inget om PT - men har du uppdaterat till senaste versionerna av allt? Det är ofta det som behövs om man stöter på problem i nyare operativ...

Dela på andra sajter

Vet tyvärr inget om PT - men har du uppdaterat till senaste versionerna av allt? Det är ofta det som behövs om man stöter på problem i nyare operativ...

Yep, har installerat senaste uppdateringarna på samtliga plugins och på pro tools. Menar du att du tror att det skulle fungera bättre i ett äldre system, som Windows XP?

"Maxar du RAMen eller nåt sånt?"

Funderar på detsamma. 32 bit Win7 kan dock inte utnyttja mer än 3.2 gb och jag har 3. Någon som vet om det går att ställa in hur mycket av ramminnet som Pro Tools får använda?

Dela på andra sajter

det vet jag inte om du kan eller så men de känns nästan så eftersom du öppnar tre samplebaserade pluggar som alla måste ladda upp i ramen och det är ju när alla är öppna som de kör ihop sig för dig... jag trodde windows kunde utnyttja 4 gig men bara 3.2 var användbart för andra program medans windows i sig behöll 0.8 gig? men jag kan ha fel, i don't swing that way.

Dela på andra sajter

det vet jag inte om du kan eller så men de känns nästan så eftersom du öppnar tre samplebaserade pluggar som alla måste ladda upp i ramen och det är ju när alla är öppna som de kör ihop sig för dig... jag trodde windows kunde utnyttja 4 gig men bara 3.2 var användbart för andra program medans windows i sig behöll 0.8 gig? men jag kan ha fel, i don't swing that way.

Alltså jag behöver inte ha på alla samtidigt. Ibland krashar Trilian eller Alicias keys när det endast är den som är uppe.

Okej det kanske stämmer. jag ska kolla upp det lite bättre, tack!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.