wonderboy Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Ska man bli farsa är det POD XT, VOX eller något av mjukvaruprogrammen som gäller. Sitter själv och vräker med 148 db nattetid då både fru och barn sussar sött! Har också JMP 1 dock utan Folkesonfixen. Jag har dock ordnat det så att JMP 1:an sidechainas av den uppmickade virveln via en gate. Det låter döschysst death metal ska-gitarr!!!! Är inte Folkesons fissel med JMP 1:an aningens överskattat? Man sticker ju ut mer idag om man INTE har gjort den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Nu har jag inte gjort någon ingående AB-test på POD och V-amp, men har använt båda, och tycker att båda kan leverar bra ljud till det jag spelar (hårdrock). Har även läst flera recensioner av dessa båda produkter, och det verkar (givetvis) inte som om den ena skulle vara självfallet bättre än den andra. Tycke och smak helt enkelt. Vad många nog också missar är att man brukar få sitta några timmar med digitala prylar för att skruva fram de riktigt bra ljuden. Fabriksljuden är ju sällan något man blir speciellt upphetsad av. Wordclock använder man väl bara om man vill synka två enheter med varandra, t ex två digitalbandare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantel Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Tech 21 Trademark 15 eller vad den heter skall vist vara ruksigt bra! eller en lite vox! någon av dem skulle jag köpa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merbid Postat 4 februari 2005 Dela Postat 4 februari 2005 Jag tror på en liten Fenderstärkare. Det finns nån liten 10wattsrörfender som bara har en enda egenskap = rent ljud. Den borde gå mkt bra att dista med din dödsmetallarpedal. Annars så kan jag rekommendera en Vox Pathfinder, en hiwatt spitfire, en Orange crush 15r eller en POD! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 6 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2005 det börjar luta mot en Pod XT... Får man mycket bättre ljud me pod xt pro rackversionen som har digital utgång? Är det alltså värt att hosta upp ett par tusingar till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 15 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2005 Det blev en POD pro. 😎 Nu har man ytterligare en pryl att ratta på 🙂 Ska väl ha senare en liten förtärkare oxå, känns inte så akut just nu. Gillar JMP-1an oxå... vill ha... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 (redigerat) Hejsan! Jag har hittils kört guran via mixerbordet till datorn. Funderar på att skaffa en riktig förstärkare/combo istället. Jag spelar hemma i lägenheteen, så jag inte dra på allt för mycket. Kan tänka mej att micka upp och köra in i datorn med. Nån Marshall eller Peavey kanske? helst under 5000:- Några tips? Hej! Jag kör en Fender sidekick på 10w när jag spelar in hemma i lägenheten. Och den ger ett bra grundljud både line eller via den inbyggda högtalaren. Precis som det skrivits om här redan så räcker den mycket långt för inspelning hemma. Jag tror att du får en 10w begagnad förstärkare för 500-1000 svkr. A.D Redigerat 15 februari 2005 av Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MorDeth (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Själv har jag en SansAmp PSA-1 Preamp. Låter mycket bra, simulerar bl.a. Marshall JMP1, Mesa Boggie Rectifier och många andra stärkare. Bara att laijna direkt in i datorn. I annat fall kan du koppla den till stereon om du vill sitta o jamma lite 🙂 Många feta distar i den 🙂 Deathmetal bandet Hypocrisy använder bl.a. en sån 🙂 Den är i rackformat 1HE. Finns beg. för 3000:- kolla in vendolin.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.