Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Varje gång jag startar datorn så får jag ett varningsmeddelande på skärmen som lyder:

"WARNING! Cannot access volume control". Men det är ingen farlig varning, det beror bara

på att jag har mitt externa ljudkort för musik inkopplat, så det kan vi lämna därhän.

Varningen avser laptopens inbyggda ljudkorts volymkontroll som då blir satt ur spel.

Men...

efter att faktiskt lyckats installera Pinnacle/Steinberg Clean 5, tack vare att jag bytte antivirus-

program, så dyker dock ett nytt varningsmeddelande upp på skärmen alltid nu, som lyder:

"Pinnacle Driver Check. Pinnacle Driver Check detected problems with your driver settings.

Would you like to fix these now? Yes[ ] No[ ] [ ]Do not show this again"

Vad är det?

I programmet Clean 5 så ska man välja driver i något läge och dem att välja bland var har jag

för mig M-Audios (mitt ljudkort), MME och ASIO.

Fråga:

Varför ska just det programmet välja drivrutin och innan jag ens startat det?

🤪

Tillägg: Sedan är det också rätt enastående att detta fjuttprogram kräver fler MB i hdd-utrymme än

Cubase Ess 4 t.ex., fast dess surround-effekt var häftig!

thékaka//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Fortfarande varje gång jag startar datorn står detta på skärmen.

Är det nån fördel med det?

Vad ska jag välja och varför?

Postat

Ja. Då borde jag stänga av datorn och sätta igång den igen men MED mitt externa ljudkort inkopplat (som jag sällan har inkopplat). Det är ju nämligen det ljudkortet jag kommer att ha inkopplat när jag ska använda Pinnacle/Steinberg Clean 5 från 2003. Varningen kommer att dyka upp på skärmen igen naturligtvis, men då kan jag klicka Ja i rutan i det läget då... även om jag inte kommer att ha det ljudkortet inkopplat nästa gång därefter som jag använder datorn. Hoppas inte varningen dyker upp den nästkommande gången.

😲☺️😐😕😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.