Jump to content
Annons

Nytt projekt

Myrli

Är det här film musik?  

6 röster

1. 1. Är det här film musik?

• Ja! Absolut.
      2
    • Nej!
      1

Recommended Posts

LÅTNAMN:Piano192

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE:Film musik

LÅTLÄNGD:5:49

KOMPOSITÖR:Jag

PRODUCENT:Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 7,99mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Mitt nya projekt. Jag ville testa att göra nån form av filmmusik eller klassiskt stycke om det nu kan kallas för det.

Säga gärna vad du tycker om hela låten. Kan man kanske lägga på mera instrument, eller kanske nån sång..

//AEM

Dela på andra sajter

Annons

Kul med ovanlig genre..Två saker jag tänkte på:

Vissa toner tycker jag sticker lite väl rakt igenom. Dynamikmässigt dvs.

Gå över till dur i mitten kanske? Inte durparallell utan om du spelar i Em,

släng in lite i E-dur... Eller feta på lite pads, annat instrument någonstans.

Så det skapas lite variation

Dela på andra sajter

Halloj!

Jag vet inte riktigt om det är filmmusik eller inte.. (därav blankröst). När i en film hade du tänkt dig att den skulle passa?

Kan hålla med föregående om att vissa toner är lite väl mycket "dynamiska". Jag tror att det är lätt att det blir så när man sitter och har spelat en låt 10 gånger och man är så "inne" i stycket och vill framföra det med största möjliga känsla, att det kan bli lite överdrivet...

Kanske skulle det funka som meditiationsmusik eller nåt, det är rätt så mycket toner som mest flyter omkring känns det som...

// David

Dela på andra sajter

Det händer inte allt för mycket i låten. Versen (Början bland annat) är bra. Men melodin i början känns igen från någon annanstans. Kan inte säga varifrån på rak arm. Kanske på grund av den mycket populära halvtons-bas-sänkningen. Kan också vara så att jag är ute och cyklar.

Annars är melodin tydlig och bra, i versen. Tycker att det är synd att versen känns som den mest livliga delen. Dom andra partierna är lite diffusa och har likartartat komp-mönster. Jag vill ha mer liv på dom patierna och en ännu tydligare melodi.

Piano-ljudet känn som det ligger på gränsen till midi-triggat. Men det är dock snygga velocity-skillnader. Är facktiskt inte helt säker på detta.

Sorgsen och mollig låt.

/Herr Mollberg

Dela på andra sajter

jo pianot är mjukvarusynt. Vet inte vad man ska använda. Det kanske finns nån mjukvara som är as bra. Har inte tillgång till riktigt piano tyvärr.

Nån som har tips på vad jag ska använda istället för The grand?

//AEM

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.