Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Garbled Waves släpper nytt album på Gluteus Maximus!

Hans första låt skrevs till ett metalband. Det är en av många anledningar Garbled Waves som gör unik.

Du kan verkligen höra att musiken är influerad av metalmusikens melodier, men samtidigt finns det glimtar

av alla de timmar han spenderade vid radion, lyssnandes på E-Type.

Garbled Waves är ett enmansprojekt från industriskogarna utanför Nyköping i Sörmland.

Mannen bakom spektaklet är van vid elektronikans värld, då han står bakom både Hardstroke och Bazooka Circus, och detta hörs.

Musikgenren är otroligt svår att bestämma, precis som med hans andra projekt. Men bra är det.

Vår alldeles egna gigmeister sa själv "Det är typ sån musik jag egentligen skulle vilja göra". Och kan man få bättre betyg än det?

Ladda ner albumet Garbled Waves via den här länken:

http://www.archive.org/download/GarbledWaves-GarbledWaves/GarbledWaves-GarbledWaves.zip

Eller besök vår blogg på:

http://www.gluteusmaximus.se

Redigerat av Gluteus maximus
Annons
Postat

Korspostning = fel.

Jag förstår inte varför det skulle göra dig unik med att den första låten du skrev var till ett metalband. Produktionsmässigt låter det bra, men det lät otroligt tråkigt annars; och varje "rifflåt" var den andra lik och inte på ett bra sätt, detsamma gällde pianolåtarna.

Postat (redigerat)

Vill ni att folk alls ska bry er om det där får ni nog lära er dels att skriva ordentligt (läs den andra meningen en gång till) och dels sluta tro att folk överhuvudtaget vet någonting om vilka ni är och att ni har någon anledning att hävda er (läs om sista raden; vem fan är gigmeister och ja, man kan få bättre betyg än det).

EDIT: Och en känsla för webbdesign.

Redigerat av Dingbats
Postat

Vill ni att folk alls ska bry er om det där får ni nog lära er dels att skriva ordentligt (läs den andra meningen en gång till) och dels sluta tro att folk överhuvudtaget vet någonting om vilka ni är och att ni har någon anledning att hävda er (läs om sista raden; vem fan är gigmeister och ja, man kan få bättre betyg än det).

EDIT: Och en känsla för webbdesign.

Istället för att klanka ner på pojken kan du ju ge honom tips. "Det här var dåligt, gör så här istället!" Annars kommer du verka som en rövknullad besserwisser som kan allt på papper men inget i praktiken. Lär dig forumhyfs, det är så få som har det idag. Kthxbai.

Postat

Istället för att klanka ner på pojken kan du ju ge honom tips. "Det här var dåligt, gör så här istället!" Annars kommer du verka som en rövknullad besserwisser som kan allt på papper men inget i praktiken. Lär dig forumhyfs, det är så få som har det idag. Kthxbai.

Du ska kanske ta och läsa ditt eget inlägg en gång till och fundera på om det inte passar in lika bra på dig själv. Det Dingbats skriver är ju helt sant. Min gissning är att du är Gluteus maximus men med en annan profil och vill säga att de som inte håller med dig är dumma och har fel men du vill inte stå för det själv. Rätta mig om jag har fel på den punkten. Jag håller med dig om att man ska ha bra forumhyfs men det var enligt mig inget fel med det inlägget.

Postat

"rövknullad besserwisser " Är detta forumhyfs???

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.