Jump to content
Annons

Uppgradering från SX 1.03 till 3.0


alcedo

Recommended Posts

Annons
Ungefär 100% :rolleyes:

Kolla rekommenderat systemkrav och bedöm själv om din dator klarar sig.

Jag kör en AMD XP3000+ 1Gb RAM och den blev rejält nerlastad efter uppgraderingen från SX 2 till SX 3

Hmm..så din slutsats är att det inte är värt det?

Själv kör jag SL 1.06 - men en sampler borde jag nog ha innan jag uppgraderar Cubase.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..så din slutsats är att det inte är värt det?

Själv kör jag SL 1.06 - men en sampler borde jag nog ha innan jag uppgraderar Cubase.

// David

Jo.. jag rekommenderar verkligen SX 3..men att samtidigt inte nämna att systemkravet ökat 50% vore idiotiskt...

Som jag skrev så blev min väldigt kapabla dator en 'hög med skit' efter uppdateringen... så har man inte räknat med det i uppgraderingen tror jag man blir besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..så din slutsats är att det inte är värt det?

Själv kör jag SL 1.06 - men en sampler borde jag nog ha innan jag uppgraderar Cubase.

// David

Jo.. jag rekommenderar verkligen SX 3..men att samtidigt inte nämna att systemkravet ökat 50% vore idiotiskt...

Som jag skrev så blev min väldigt kapabla dator en 'hög med skit' efter uppdateringen... så har man inte räknat med det i uppgraderingen tror jag man blir besviken

AMD XP3000+ 1Gb RAM räcker alltså inte åt SX3?? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... AMD skulle inte få komma in i mitt hem över huvudtaget!

Ursäkta till er som har AMD, men det skulle faktiskt aldrig falla mig att skaffa mig en AMD .

Efter jämfört (CUBASE SX), så går det ju inte att jämföra?

nu har dom släppt ett par nya AMD som säkert är vassa, men men.

Jag har 5 burkar hemma, samtliga har P4 , 2 av dom med HT ... outstanding!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... AMD skulle inte få komma in i mitt hem över huvudtaget!

Ursäkta till er som har AMD, men det skulle faktiskt aldrig falla mig att skaffa mig en AMD .

Efter jämfört (CUBASE SX), så går det ju inte att jämföra?

nu har dom släppt ett par nya AMD som säkert är vassa, men men.

Jag har 5 burkar hemma, samtliga har P4 , 2 av dom med HT ... outstanding!

/Perrra

Skönt att du har en lösning som funkar 😉

jag har inget emot P4 men att byta upp sig kostar mer än det smakar i dagsläget..för det är ju inte bara processorn som måste bytas.. och jämför man samma klockfrekvens så är inte jag lika övertygad om P4:ans förträfflighet.

Hackeman: Rekommenderat systemkrav gick ju från 'moderata' 1,4Ghz till 2,8Hhz

och nu orkar inte datorn dra samma uppsättning pluggar mina tidigare projekt innehöll vilket innebär massa irriterande kompromisser... och om kompromisser tycker vi?? NEJ.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid varit trogen Intel, tills nu. Deras nyare P4-serie är riktigt tråkig 😄 - AMD håller lägre pris med högre prestanda och lyckas dessutom hålla processorna svalare vilket innebär färre fläktar och mindre oljud. Jag hoppas verkligen på en P5 serie som förbättrar strukturen, men för tillfället skulle jag helt klart välja AMD om jag byggde en ny maskin.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Jag har alltid varit trogen Intel, tills nu. Deras nyare P4-serie är riktigt tråkig 😉 - AMD håller lägre pris med högre prestanda och lyckas dessutom hålla processorna svalare vilket innebär färre fläktar och mindre oljud. Jag hoppas verkligen på en P5 serie som förbättrar strukturen, men för tillfället skulle jag helt klart välja AMD om jag byggde en ny maskin.

/Majken

Amen!

Jag sitter just nu på en AMD 2500+ och 512 i ram. Ska dock köpa en 512:a till så jag har 1024. Men är det någon idé att jag ens provar SX3? Jag kör SX1 nu + Reason 3.0. Hade alltså tänkt att göra SX3 + Reason 3.0. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på en intel Celeron som går att byggaom till en Pentium bara genom att byta processor. Funkar bra för mig.

Eh... va? 🙂

EDIT: Fixade bugg i inlägg.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på en intel Celeron som går att byggaom till en Pentium bara genom att byta processor. Funkar bra för mig.

Eh... va? 😆

EDIT: Fixade bugg i inlägg.

Eh... va? Vadfå? 😆

Hur menar du? Alltså? Bygga om och byta är ju inte direkt samma sak. Om du är med. 🙂

Vad har du för dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...