evilrocker Postat 1 september 2010 Dela Postat 1 september 2010 Någon som vet om det finns något billigt och inte alltför stort program för pro tools med elektroniska trummor typ tr-909 etc? Det måste gå att routa trummorna till egna kanaler i pro tools. Eller om det finns något bibliotek som funkar i kontaktplayer med sådana trummor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 1 september 2010 Dela Postat 1 september 2010 (redigerat) Funkar inte BOOM som följer med PT8 då? Man kan nog inte routa den till olika kanaler men det låter nog rätt iaf. Redigerat 1 september 2010 av kartan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 1 september 2010 Trådstartare Dela Postat 1 september 2010 Den låter bra men går inte att routa till olika kanaler. 🙁 Funkar inte BOOM som följer med PT8 då? Man kan nog inte routa den till olika kanaler men det låter nog rätt iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 1 september 2010 Trådstartare Dela Postat 1 september 2010 Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta?! Är det verkligen INGEN som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 1 september 2010 Dela Postat 1 september 2010 Kan du inte bara muta en kanal i taget från BOOM och bounca till audio? Riktigt jävla tråkigt men det funkar ju. Antar att anledningen är att du vill lägga pluggar/outboard på ljudet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 1 september 2010 Trådstartare Dela Postat 1 september 2010 Jobbigt juh, kanske får investera i kontakt 4, om det nu är värt?! Kan du inte bara muta en kanal i taget från BOOM och bounca till audio? Riktigt jävla tråkigt men det funkar ju. Antar att anledningen är att du vill lägga pluggar/outboard på ljudet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 1 september 2010 Dela Postat 1 september 2010 Det finns väl nån Kontakt 4 player som är gratis, vet inte hur långt den räcker. Kolla in http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/kontakt-player/free-download/?page=781 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 1 september 2010 Trådstartare Dela Postat 1 september 2010 Det är ju den jag har i dags läget. Fast jag behöver ett bibliotek som går att routa till separata kanaler. Maschines trummor som går att köpa till går inte att routa till olika kanaler, kollade med deras support. Det finns väl nån Kontakt 4 player som är gratis, vet inte hur långt den räcker. Kolla in http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/kontakt-player/free-download/?page=781 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 2 september 2010 Dela Postat 2 september 2010 Ja, det är ju klart. Kan du inte köra trummorna i Reason eller Reason Adapted via rewire och routa till Aux inputs i PT? Känns lite som en blind leder en blind här nu men.. haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 2 september 2010 Dela Postat 2 september 2010 Ett klipp är ju Beatstation...men går heller inte att routa separat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 2 september 2010 Trådstartare Dela Postat 2 september 2010 Sålde mitt reason, för mycket meck med två gränssnitt samtidigt. Ja, det är ju klart. Kan du inte köra trummorna i Reason eller Reason Adapted via rewire och routa till Aux inputs i PT? Känns lite som en blind leder en blind här nu men.. haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Kristoffersson Postat 2 september 2010 Dela Postat 2 september 2010 Hej, Toontracks Electronic EZX innehåller ca 30 elektroniska kit, bl a ett 909 och har även multioutfunktion. Du behöver EZdrummer också, eftersom Electronic EZX är ett expansionspack. Det är ganska skonsamt mot ditt RAM-minne, laddar runt 30MB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elephanttea Postat 5 september 2010 Dela Postat 5 september 2010 ja, jag har en gammal EZ drummer som skräpar, installerade den idag (i Ableton Live...). JAg vet inte vad det är för fel, jag kan inte dra groovarna till clips i Session View. och varje gång jag försöker att öppna ett nytt midi-spår så frågar den efter authorization codes... annars är jag inne på ljuden i just Electronic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.