Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satt och mixade lite lätt med en gammal låt. fettade till den lite innan jag lade upp den på forumet. gillar gunget,men har inte hittat ngn direkt fortsättning =( Lyssnat lite på låtar som likanar den och har samma gung. Men neeeeeeh!

Hur fan gör Ni när det tryter? Har haft denna i snart 2 år tror ja ta mig tusan + en del andra idéer som bara ligger och skräpar .... *suck* =(

(bifogar det lilla jag har. Mixningen e inte toppklass,men det e idéer som först räknas eller ha ha...)

Dont kill me.mp3

Annons
Postat

Skala av lite grejor och renodla melodin.

Sedan kan du ju plocka bort sologuran och sjunga över ackordsföljden 8ggr och sedan känna vart melodin leder dig, för mig styr alltid sångmelodin vart jag vill ta låten.

Fast detta är lite vingligt spelat också, sätt versvändorna tight i plocket och jobba utifrån det.

Postat

Skala av lite grejor och renodla melodin.

Sedan kan du ju plocka bort sologuran och sjunga över ackordsföljden 8ggr och sedan känna vart melodin leder dig, för mig styr alltid sångmelodin vart jag vill ta låten.

Fast detta är lite vingligt spelat också, sätt versvändorna tight i plocket och jobba utifrån det.

Jo de e lite så jag har börjat.. e självlärd gitarrist. Så det e lite svårt att jamma med sig själv i vissa lägen. Lyssnar mest vad som "skulle" kunna passa ihop men det är hju inte alltid det funkar ha ha... Harmonier följder m.m e inget jag "kan" så att säga. Jag bara lirar på och känner efter. Oftast sitter det bra ihop med allt andra. Men nu e de så att jag måste börja lära mig separera lite. Inte ha så satans bråttom. Men detta är dock Komprimerat till några sekunder av vad hela låten ska se ut så att säga. Men jag ska försöka pilla lite mer och lägga en lättare grund där det inte fladdrar runt för mycket ljud i bakgrunden. =) Tack och bock för svaret/n Man behöver lite riktlinjer när man sitter i sin ensamhet och pillar allt för överdrivet. Lol

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.