Mats B Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Jag funderar på att uppgradera från en upphottad Sawtooth (G4/400 nu 1.2 GHz, men lika slö busshastighet) till antingen en 2*1GHz MDD eller en 1.8 singel G5 Mac. Vilken skulle ni rekommendera? Vilka för och nackdelar finns det? Jag kör Digi 002R PT 6.7 Undrar Mats B
Tobbe Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Det kan vara värt att kolla in PC också. De kan få en minst lika snabb dator för mindre pengar, och vet du vilka komponenter du skall använda, minst lika stabil.
chrisB Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Har du en 002 och vill köra Mac samt har budget för det så är det G5 som gäller.
Mats B Postat 22 januari 2005 Trådstartare Postat 22 januari 2005 Jag har kört Mac i så många år att jag inte tänker byta till en massa PC problem. Nog sagt om det. Hur är jämförelsen 2*G4 mot 1*G5 processor. Är G5 processorn så mycket bättre än G4 att man klarar sig med 1. Tyvärr har jag inte riktigt budget för en 2*G5, om det inte dyker upp en begagnad, jag har ju i och för sig ingen direkt tidspress. Jagh vill gärna höra lite erfarenheter från er som har antingen 2* G4 eller 1*G5, hur mycket plug-ins kan ni köra innan det kroknar, har ni altiverb så får ni gärna berätta hur mycket CPU-kraft den tar. Tackar på förhand Mats B
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.