Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj

I år har dom gjort om reglerna för hur man skickar in tävlingsbidrag till Meldofestivalen, denna allmänt bejublade cirkus som drar runt på våren. 😄

Nån mer än jag som tänkte ge sig i kast med att skicka in ett bidrag eller två? Hyser väl knappast någon förhoppning att komma hela vägen, men är väl kul att kunna berätta för vänner o bekanta att man ändå försökt! 😆

//Micke...

Annons
Postat

Vad menas med utgivet. Om jag har spelats i radio är jag då en upphovsman med utgivet material?

Postat

Nästa steg blir väl att ALLA bidrag ska skickas in via videofil, för att de lättare ska kunna sålla bort alla okända (även om en del av deras låtar är väl så bra).

Postat

Ja, självklart!

OM det är tex skolradio då? Eller webradio... ?

Cheers!

Postat

Nästa steg blir väl att ALLA bidrag ska skickas in via videofil, för att de lättare ska kunna sålla bort alla okända (även om en del av deras låtar är väl så bra).

Nja. det är så sir CB ska se om det är någon han anser vara en avlägsen vänn eller inte ...

Postat

Vad menas med utgivet. Om jag har spelats i radio är jag då en upphovsman med utgivet material?

Jäpp! Björkman vill säkert i vanlig ordning bara ge sken av att alla har chans att komma med - och om man är outgiven, så räknar han med att risken är mindre att man totar ihop en låt som blir högt placerad i finalerna... 😏

Postat

OM det är tex skolradio då? Eller webradio... ?

Utgivet är utgivet. Betyder ju bara att det offentliggjorts - inga krav på kommersialitet.

Men för melodifestivalens del kan man läsa följande i regelverket:

F2. Tävlingsbidrag där en eller flera upphovsmän uppfyller följande krav är välkomna att delta:

- Upphovsman har haft eller kommer att ha verk utgivet på fonogram till försäljning i Sverige eller

utomlands före den 1/10 2010.

- Upphovsman har haft eller kommer att ha verk tillgängligt för digital försäljning i Sverige eller

Postat (redigerat)

- Upphovsman har haft eller kommer att ha verk tillgängligt för digital försäljning i Sverige eller

Då måste det räcka med att jag lägger upp en snutt av en låt på hemsidan och att hela får laddas ned mot en kostnad, typ 1 kr...

//Micke....

Redigerat av MJInc
  • 1 månad senare...
VHS (oregistrerad)
Postat

musiken ska vara utgiven av en 3djepart

eller vad det heter, på ett skivbolag typ riktigt bolag

inte record unio9n o sånt, skrev de när jag frågade förut

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.