Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Kör Reason 5 + Record 1.5, och har en Novation (25SL MkII) midikontroller.

Låt säga att jag inte vill använda Novation Automap, och stänger därför av Automap-servern och så konfigurerar jag upp mitt Novation som en "okänd/other" midikontroller. Jag vill styra Reason-device med vanliga midisignaler.

Om jag går in i 'Remote Override Edit'-läget och t.ex. väljer en Thor, så ser jag att Reason har gjort en Standard Mapping, alltså att de flesta av Thors rattar/knappar har en mappning redan färdig. Det blir ett problem när jag t.ex. väljer Filter1Freq-ratten och vill göra en Remote Override på den till en av rattarna på midikontrollern. Det går fint att overrida just denna Filter1Freq-ratt, men problemet är att kanske någon annan ratt i Thor har redan blivit tilldelad denna samma midistyrsignal, vilket gör att både Filter1Freq-ratten rör sig samtidigt som den andra ratten också rör sig.

Så min fråga är följande (hittar inte det i manualen eller här på forumet): Kan man ta bort all Standard Mapping för ett device, så at inga rattar/knappar/spakar är tilldelade någon styrkanal?

Tack på förhand!

Mvh,

Mats

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.