Jump to content
Annons

Orange tiny terror

Recommended Posts

adamin (oregistrerad)
Postat

Jag har lyssnat på minst en halvtimma av ljudklipp av denna förstärkare och ska testa den snart IRL men är inte hundra över ljudet. Skulle ljudet ändras om man bytte låda till en marshall t.ex visst kanske de skulle bli högre volym men skulle ljudet i sig ändras?

Annons
Postat

Jo det kommer den.

Men jag tvivlar på att de kommer ge det du vill ha. Det blir mer hur den behandlar de ljudet som kommer ut ur förstärkaren men ändrar inte karaktär.

Men det finns många minitoppar du kan kolla runt på. Personligen gillar jag inte TTns sound jätte mkt heller, den låter bra men inte "mitt" sound liksom.

• 4 veckor senare...
Postat

Köpte en Orange Dual Terror nyligen med en Orange 2x12OB nyligen och är jättenöjd och rekommenderar den varmt.

Hur hög volym den ger ifrån sig med olika lådor avgörs väl av hur lättdrivna högtalarna är. Sånt brukar finnas i tekniska specifikationer, man mäter hur hög volym lådan ger ifrån sig vid 1w på en meters håll om jag inte missminner mig.

Givetvis ändras karaktären på ljudet. När jag valde orange lådor så läste jag mig till att den helslutna lådan skulle ge ett lite "tajtare" och distinktare sound jämtemot den öppna. Testa stärken i lådan du tänkte köpa och hitta en som passar dig.

Lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.