Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När man lirar loss hemma är man ju riktigt duktig men när man framträder eller gör en "skarp" tagning tappar man lite feeling. Är det nån som känner igen sig?

Söker lite tips hur man ska samla tankarna eller inte tappa focus (på sånt man egentligen kan)

Tjo!

☺️

Annons
Postat

Tja! Känner verkligen igen mig! Speciellt när det rör sig om uppmickad flygel eller akustisk gitarr, där det är så lätt att göra det där lilla felsteget som sabbar en treminuters-tagning... 🙂

Det jag har funderat på är att ha gott om tid (så att man när det går dåligt kan tänka "jag har ju hela dan på mig") och att köra loop-inspelning (då känns det som man vänjer sig och övar på stycket i "skarp-läge").

Postat (redigerat)

Hårt läge! ☺️ Jag tror faktiskt att om man tvekar på en tangent så har manövat för lite. (Att man bara kan stycket i sitt undermedvetna)

Redigerat av otippad

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.