Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå hallå.

Vill bygga musik med hjälp av en keyboard som jag tänkte koppla till min dator. Jag är total nybörjare på det här, men det jag har förstått är ungefär att man kan välja mellan att använda det material (loopar osv) som ligger färdigt i programmet, alternativt skapa helt egna musikslingor osv med hjälp av t.ex keyboard. Det är alltså det senare som jag är intresserad av.

Men nu till min fundering: vilket program ska jag välja? Har varit inne på Reason, mest för en kompis har det och jag har hört talas ganska mkt om det. Egentligen vet jag inte ens om det uppfyller mina behov. Kanske finns det t.om något gratis-program man kan ladda ner för att testa lite?

Också, finns det ngn möjlighet att mha en keyboard skapa ljud av andra instrument såsom trummor/bas osv, när man har den kopplad till ett datorprogram?

Jättetacksam för alla svar!

/chupchup

Annons
Postat

Hallå hallå.

Vill bygga musik med hjälp av en keyboard som jag tänkte koppla till min dator. Jag är total nybörjare på det här, men det jag har förstått är ungefär att man kan välja mellan att använda det material (loopar osv) som ligger färdigt i programmet, alternativt skapa helt egna musikslingor osv med hjälp av t.ex keyboard. Det är alltså det senare som jag är intresserad av.

Men nu till min fundering: vilket program ska jag välja? Har varit inne på Reason, mest för en kompis har det och jag har hört talas ganska mkt om det. Egentligen vet jag inte ens om det uppfyller mina behov. Kanske finns det t.om något gratis-program man kan ladda ner för att testa lite?

Också, finns det ngn möjlighet att mha en keyboard skapa ljud av andra instrument såsom trummor/bas osv, när man har den kopplad till ett datorprogram?

Jättetacksam för alla svar!

/chupchup

Det finns massor av trådar i forumet som diskuterar dessa frågor.

Postat

Använde sökfunktionen innan jag postade, men hittade inget. Kanske sökte på fel sak. Du kan inte länka till någon bra tråd i ämnet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.