Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en stationär dator full med pluggar hårddisken. Har också en laptop, som jag ska göra musik på men nu till frågan; Finns det något sätt att koppla ihop (genom något nätverk kanske) min "gamla" stationära dator till laptop så jag har tillgång till pluggarna. Hade tänkt ha den stationära dator som någon slags server, vill inte ha pluggarna på laptop hårddisken. Om det går, kan någon själ berätta hur man gör?

Annons
Postat (redigerat)

Beror på vilket DAW du kör med.

I Logic kan man köra en dator som master och en som node. Visserligen funkar det bara på logic egna pluggar.

I och med att tredje parts pluggar installeras på din HD och är beroende av det OS du har installerat blir det svårt att dela ut dom till andra datorer.

Det finns lösningar dock men jag kommer inte på dom för tillfället.

Finns tex en plugg som man installerar sina pluggar i och man borde då teoretiskt kunna använda dom över nätverk.

Problemet blir ju när du inte är i nätverket så fattas alla pluggar.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.