Jump to content
Annons

Mikrofonerna i Olympus LS-10 och LS-11


mannen

Recommended Posts

Hej på er! Jag sitter här och funderar på att beställa en LS-11. Läste dock att micken bara går ner till 60 Hz (70 för LS-10). Riktar mig nu framförallt till er som använt någon av dessa. Är det ett problem att mickarna slutar vid 60/70 Hz. Jag vill kunna spela in musik med dem, tex konserter, men tror inte att jag kommer släpa med en annan mick speciellt ofta. Jag är också nyfiken på ljudkvalitén i allmänhet. Ger apparaten i sig ifrån sig något ljud som letar sig in på inspelningarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)

Hej på er! Jag sitter här och funderar på att beställa en LS-11. Läste dock att micken bara går ner till 60 Hz (70 för LS-10).

Det är nog mest en fördel att de inbyggda mikrofonerna faller av i basområdet annars kan liveinspelningarna bli lite för basbumliga, men de inbyggda mikrofonerna kan alltså ta upp lägre frekvenser än 60Hz...

Bäst blir det självklart med riktigt bra externa mikrofoner men de inbyggda duger förvånansvärt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...