Jump to content
Annons

No more Revalver/Amplitube/ Guitar Rig...

Elephanttea

Recommended Posts

Nope. Jag vill kunna sitta in i huset och spela in en förstärkare, mikad med min Shure SM 57... eller annan mik...

men en FÖRSTÄRKARE. inga fler plug-ins, inga program. en låda som skapar tillräckligt bra ljud för att spela in men som inte stör grannarna...

vilket ljud 'är jag ute efter? tänk Slash i November Rain, men tänk också John Frusciante i "Under the Bridge".

Pris? det spelar ingen roll. Viktigast är att den låter grymt bra, men inte för mycket så att det stör hela huset.

Är jag ute efter något som inte finns...?

Tack för alla svar! Sitter med Ableton Live, mitt favoritprogram! Spelar på en Fender Strata, amerikansk, 62´reissue, och en Gibson 335 som snart får Seymour Duncan Slash micar :-)

Dela på andra sajter

Annons

Mitt standardsvar är elltid Peavey. De är driftsäkra och har så många olika modeller i sin serie så att det går alltid att hitta nån som man gillar. Dessutom tycker jag att varje modell oftast är bred och kan le´verera flera olika ljud.

Kolin

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.