Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet ej i vilken kategori detta passar i..

Men va tror ni om framtiden med sorround producenter menar liksom 5.0 och 7.0 +

logic har ju redan stöd för sorround utgångar med ett fåtal billiga ljudkort med sorround ingång för spelning..

Då menar jag direct line in och inte manuellt mixing typ om man lägger det så.

Kommer vi ha sorround i hemmen för musik som är appasande för skivor?

artist - album (sorround edition) (Jacket A) osv.

Något som vi kommer se eller finns det redan ?

Annons
Postat

Jag hoppades ett tag på detta och visst kommer det antagligen att komma något liknande så småningom. Som det är nu går dock allt i motsatt riktning. Distribution på nätet. Codec-komprimering, MP3 etc etc. Musiken har tyvärr samma utveckling som film hade tidigare. Allt blir kvalitetsmässigt sämre för att vara möjligt att lagra och distribuera digitalt. Filmens digitala kvalitet har ökat på nätet och det kommer att gälla musik också men än är det långt kvar.

Så länge folk inte köper fysisk media kommer det att dröja innan surround blir något att räkna med inom musikproduktion.

Postat

Jag är säker på att det kommer att komma. Läs gärna lite på http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Audio_CD finns information och länkar till artister. 🙂

Det finns väl redan men jag tror aldrig det kommer att bli "standard" med tanke på att vanligt folk har problem med att placera 2st högtalare på ett vettigt sätt. Hur många kan placera ut 6 eller 8st högtalare i vardagsrummet utan att göra extrema kompromisser?

Format som är för krångliga och/eller krävande av konsumenten blir aldrig stora. Film är lite skillnad då ljudet inte är prio ett utan bilden är det viktigaste. Om musik enbart så blir kravet på korrekt placering av högtalare för stort som de flesta normala hushåll inte kan möta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.