Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag sitter med ovan nämnda program och helt plötsligt fungerar det inte. Efter att programmet börjat ladda igång kommer det upp en liten skylt me texten, "programmet har upphört att fungera".

Någon som vet vad som har hänt? Är det ok att installera om programvaran eller vad händer med proj.filerna då?

/bm

Annons
Postat

Hej!

Jag sitter med ovan nämnda program och helt plötsligt fungerar det inte. Efter att programmet börjat ladda igång kommer det upp en liten skylt me texten, "programmet har upphört att fungera".

Någon som vet vad som har hänt? Är det ok att installera om programvaran eller vad händer med proj.filerna då?

/bm

Det e ingen fara med filerna! Bara att ominstallera,filerna kommer att finnas kvar och

läsas av Cubase som en klocka. Har själv fått av/återinstallera ett par ggr. Men OM du skulle känna dig osäker så e det bara att göra kopia på hela mappen där du sparat alla dina Cubaseprojekt =)

Postat

Provade just att starta upp programmet efter ominstallation. Samma fel direkt... Men skam den som ger sig. Skiten SKA funka ikväll!!!

Om du ger lite mer info så kanske någon kan hjälpa dig.

Postat

Har en bärbar LG typ 2,5 år

2 Gb Ram

Lexicon Alpha Ljudkort

Rätt sunkiga prylar men allt har fungerat perfekt fram tills det här. Och det känns inte direkt kopplat till prylarnas något mediokra prestanda. Provade att installera om igen, denna gång även drivrutinerna till ljudkorten men samma fel igen.

Postat

Yippie!

Äntligen ett nytt felmeddelande!! Det går framåt... Har senaste CB nerladdad från steinberg.

"Soft-eLicenser doesn´t have enough permissions to run properly. Please run LCC to fix this problem"

Vad är LCC?? Och framförallt, hur kör jag den??

Postat

Not enough permissions låter som om du måste installera som administratör och inte som vanlig användare - eller om du kanske har satt upp onödigt hög säkerhet i några inställningar...

LCC = License Control Center.

Har du någon USB-nyckel, eller aktiveras din version med licensnummer eller liknande istället?

Postat (redigerat)

Programmet har upphört att fungera innebär att du har förverkat de antal gånger du kan gå in i programmet, eller rättare sagt den TID som du kan nyttja programmet. Det man ska göra - förutsatt att det är ens eget program - är att kontakta Steinberg INNAN detta kommer upp, så att du får den kod som krävs så att du kan registrera programmet. Då är du inte längre beroende av antal gånger, eller den tid du använt programmet. Det du får först kallas Provtid. Det man köper är inte programmet, utan en licens att använda det.

Har själv Cubase Essential 4. Minns att det var knökigt att registrera och installera när det gäller dessa bitarna och har lite vånda nu för att jag måste göra om det och kanske glömt av vissa grejer. Steinberg har dock en bra, snabb support som hjälper en bra via mail!

Det som var konstigt i mitt fall och som ingen på Steinberg lyckades förklara, det var att då jag INNAN min provtid gått ut registrerade min köpta version på riktigt och om man då tittade på vilka licenser jag hade så hade jag kvar dels provlicensen och dels min köpta licens. Normalt så ska provlicensen försvinna automatiskt, men så var inte fallet. Får se hur det blir nu när jag ska installera om det.

Claes, jag har iaf en sån där usb-dongle som sitter i en usb-port. Annars fungerar inte programmet alls.

Hoppas det löser sig för oss!

Redigerat av debatt
Postat

Ibland har LE följt med budlat med ljudkort - och då är det inte alltid man har använt USB-dongel. Det är därför jag undrade om det...

Nåja - det är kanske så att det är ett (eller två...?) fall för Emil, som har koll på det mesta och har hand om supporten för skandinaviska kunder: http://www.steinberg.net/en/support/support_contact/scandinavia_english.html

Postat

Ja just det, i min tidigare version, den bundlade LE-varianten, så var det ju inte tal om någon usb-dongle.

Men den fick man med i denna Retail köpversion för 1600 SEK. :rolleyes:

Tror jag skrivit upp allt det viktigaste. Installerar hårdvaran först i princip och går på de sista mjukvaruinstallationerna i datorn i veckan.

Det kruxigaste jag har att brottas med är nog istället att McAfee bråkar med minnet i datorn varje gång jag ska stänga av datorn.

Får upp ett "error" som säger att datorn har ett minnesfel pga att datorn inte kan stängas av för att McSVHost.exe är aktivt.

Då försökte jag gå in och ta bort den processen, avaktivera den alltså, men fick nytt meddelande om att hela systemet då skulle

bli instabilt. Jag KOMMER att skaffa NOD32 istället, tror jag. Men skulle gärna vilja köra McAfee-t tills prenumerationen tar slut,

dels för att jag betalat 700 för det och dels för att det faktiskt skött sig bra i övrigt, på Internet t.ex.

Frågan är om jag ska lösa den biten INNAN Cubase Ess 4-installationen?!?!?!?

😕

Emil är kontakten där på Steinberg ja. Bra!

Postat

När man installerar så bör man avaktivera alla sorters virusdödare, anti-spyware och allt vad det nu heter - för sådant brukar kunna bråka ganska mycket med installation av nya program ibland.

Bra att du har tänkt skaffa NOD32 - för det brukar funka utmärkt med musikprogrammen, eftersom det inte belastar datorn på det sätt som många andra gör. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.