Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver hjälp,

Jag har köpt protools LE 8 på digidesigns hemsida och kör senaste versionen på min macbook pro.

När jag försöker installera plugins på datorn (som jag fått med när jag köpte mitt mbox 2) så hittar

jag inte pluggarna i protools. (Jag utgår ifrån att pluggar man installerar själv hamnar på samma ställe som dem alltid gjort i tidigare pro tools versioner, annars gör jag fel redan där.)

Beror detta på att jag inte har någon iLok key? som protools påminner mig om varenda gång jag startar programmet.

Själva installationen med pluggarna sköter sig mer eller mindre av sig självt så jag gör nog inget fel där.

När jag installerade pluggarna på min gamla PC för några år sen med protools 7 så var det inga problem alls och ingen iLok påminnelse behövdes heller.

I slutändan, man måste väl kunna installera plugins som man köpt utan att behöva köpa en iLok key? Jag har ju alla koder och licenser.

Ifall det är så att jag måste köpa iLok, kan man på nåt sätt cracka så man slipper ännu mer utgifter?

Tack på förhand

/ S

Annons
Postat

Det brukar stå i instruktionerna om man behöver en iLok eller inte, så det är bara att kolla där om det är nödvändigt med en sådan...

Vissa program låter användaren välja om man ska köra med iLok eller challenge/response-koder, men det är lite olika och inte alls säkert att den valmöjligheten finns med programmen som du har köpt.

När man köper pluggarna så brukar det alltid stå angivet om iLok krävs - och om det ingår en sådan eller inte. Det normala är att den inte följer med, så du har nog inte mycket val, utan får köpa en iLok om det krävs en sådan. En iLok ligger på ca 350:-, så det är väl knappast någon katastrofal kostnad? Den kan dessutom innehålla över 100 licenser, så du lär inte behöva köpa fler på ett tag... 😉

Cracks är inget som får diskuteras här enligt forumreglerna, så sådant får du i så fall leta efter på annat håll.

Postat

Finns ju inte en chans att du kan köra Protools LE utan Ilok!

Du måste ha Ilok för att köra protools och dess pluggar som kräver Ilok, alla pluggar använder ju inte Ilok men det är enkelt och smidigt med Ilok

Postat

Pro Tools LE har aldrig auktoriserats via iLok. Aldrig. Den auktoriseras via en kod. Pro Tools HD auktoriseras via iLok.

Så länge du inte har köpt en "Factory" modell av ett system, så krävs heller ingen iLok på någonting i Pro Tools paketet. Fast hade du köpt ett Factory paket så hade en iLok å andra sidan ingått.

Så summan av dina problem är att du inte har några problem. Du har med all säkerhet installerat pluggar du inte har, typ demos eller liknande, alternativt missat vilka auktoriseringsmetoder som vissa tredjepartstillverkare använder. Det är i alla fall inte iLok i detta fall.

Specificera gärna vilka pluggar som inte syns eller fungerar.

(instämmer för övrigt med Claes ovan, cracks har inte på detta forum att göra)

Mvh,

Micke

Avid/Digidesign

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.