wector Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: You ARTIST/GRUPP: Wision GENRE: Trance(?) LÅTLÄNGD: 8.18/4.13 KOMPOSITÖR: Oscar Winberg PRODUCENT: Oscar Winberg EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2004/2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 19MB/9.7MB STATUS: Ingen demo precis... LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag / Your browser does not support the HTML5 audio tag Edit: Ändrat BPM från 143 till 140, sänkt topp lite, fixat Kbps från 128 till 320 och lagt till en radio mix för er som inte gillar långa låtar 😆 Redigerat 29 januari 2005 av wector
ThomasJ Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 detta skulle kunna bli något. men stör mig på vissa saker i mixen, tx att melodi synthen ligger allt för högt jömfört med det andra. Mixen låter inte alls bra enligt mig. men jobba vidare så kan det bli bra
wector Postat 21 januari 2005 Trådstartare Postat 21 januari 2005 detta skulle kunna bli något. men stör mig på vissa saker i mixen, tx att melodi synthen ligger allt för högt jömfört med det andra. Mixen låter inte alls bra enligt mig. men jobba vidare så kan det bli bra Ja, bra att du säger det, har inte hunnit testa låten på så många olika ljudsystem, så därför kan det låta väldigt skumt. Sedan vill jag påminna om att 320Kbps versionen låter skapligt mycket bättre än 128an. Jobbar vidare. -wec
Zourc3 Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 har lyssnat 5:08 nu. måste säga att takten är för snabb käns hela tiden som man måste hinna ikapp(svårt att förklara) man kan inte känna rytmen som i vissa låtar då när nästan pulsen hänger med.
cm0s Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 hihats-ljuden låter jobbiga i öronen. Skär lite i de högre frekvenserna
wector Postat 21 januari 2005 Trådstartare Postat 21 januari 2005 Zourc3: Det kan bero på basgången, eftersom den fasar in lite i bastrumman. cm0s: Ehm, jag som trodde att sista synth leadet skar mer? Hoppas du kör med en rak EQ kurva på din spelare. -wec
cm0s Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 cm0s: Ehm, jag som trodde att sista synth leadet skar mer?Hoppas du kör med en rak EQ kurva på din spelare. Ja, jag kör med rak EQ-kurva. Du bör fixa till dina hihats
wector Postat 21 januari 2005 Trådstartare Postat 21 januari 2005 cmos: Okej, då ska det fixas 😮 Jättenöjd med era kommentarer hitills. -wec
Lindeberg Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Helt ok, med samma invändning som de andra - för mycket topp! Någon har sagt att det låter bäst när kurvan sluttar lite lätt åt höger när man tittar på sin mix i en spektrumanalysator. Inget dumt tips faktiskt.
wector Postat 21 januari 2005 Trådstartare Postat 21 januari 2005 Dumb Dan: Okej, då ska det fixas 😛 Tänk att man lär sig något nytt varje dag! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.