Hellecaster Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Jag behöver ha mina båda elguror inkopplade samtidigt på förstärkaren som bara har en teleingång, hur gör jag bäst? De ska inte användas samtidigt utan jag byter gitarrer på olika låtar och skulle vilja slippa dra ur och stoppa i telekabeln hela tiden. Det vore perfekt med en liten dosa med två teleingångar, en teleutgång och en kanske en liten switch? Hur gör jag bäst? finns det nåt att köpa som löser sådana problem eller bör jag löda ihop nåt själv? Hoj /Magnus
Nordic Sound Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Finns splittar för telekablar, problemet då är att om du drar ned volymen till 0 på den ena gitarren dör den andra med.
slejnard Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Kanske en switchbox? http://www.musik-verkstan.se/showProduct.aspx?c1=1000&c2=1018&id=4167
PeteK Postat 21 augusti 2010 Postat 21 augusti 2010 Skaffa trådlöst med 2 bodypacks. Funkar fin fint. Jag lirar själv med JTS trådlösa system.
Thulesius Postat 21 augusti 2010 Postat 21 augusti 2010 Två mycket bra alternativ som definitivt inte låter när man byter. Har själv Morleyn eftersom man både kan använda den som en switch och som en förgrenare. Morley ABY Thomann Lehle Little Thomann
Hellecaster Postat 21 augusti 2010 Trådstartare Postat 21 augusti 2010 Tackar för hjälpen 😄 Ni löste mitt problem. /Magnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.