Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag skulle vilja förstå lite bättre hur man arrangerar, gör låtuppbyggnader och sen lära mig lite mer om Record/Reason, allt från syntharna till hur man tweakar inställningarna för bäst latency och sen ljudkvalitet etc.

Jag gör främst elektronisk musik, så det vore bra om du var bevandrad i dessa genres.

Jag kan en del om detta redan, men min ah(h)d har gjort att jag inte orkat läsa manualer med mer, så jag skulle lära mig bättre om jag kunde ställa en massa frågor, typ om man tillsammans gjorde en låt, eller ännu bättre kanske, om du gör en cover/imitation på nån låt som jag gillar som fan, t.ex: denna:

Och så sitter jag brevid och lär mig.

Kan du härma denna låt så kan du allt vad jag vill lära mig.

Redigerat av bonsoirjohnjohn
Annons
Postat

Sen undrar jag också om det finns några bra Record/reason-kurser i Gbgstrakten, där de verkligen kan programmen och vet hur man gör musik, skulle vilja signa upp mig på nåt sånt. Känns som om det är enda sättet för mig att verkligen lära mig sånt som inte uppenbarar sig för mig från blå himmel då jag inte orkar läsa manualer och sånt.

Postat (redigerat)

Jag skulle också vilja lära mig min Novation Zero SL och min MicroKOrg XL, har inte blivit av att jag satt mig in i dem, har försökt med NOvation och gav upp efter ett tag 🙂 Men det är sekundärt och samma person behöver inte kunna allt.

Redigerat av bonsoirjohnjohn
  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Postat

Du kan inte tänka dig att kolla på video tutorials istället? det finns många bra här på reason forumet! förutsatt att man kan engelska! :rolleyes:

drloop (oregistrerad)
Postat

Ja här finns en hel del att lära:

http://www.propellerheads.se/substance/

Reason/Record är ju min hemmaplan så att säga.

Jag befinner mig mest i kosmos men ibland så gör jag nedslag i Sverige och det är inte ovanligt att jag prickar Göteborg emellanåt 😉

Kolla in några av demolåtarna hur dom är gjorda är väl också ett bra tips.

• 2 månader senare...
Postat

Ja här finns en hel del att lära:

http://www.propellerheads.se/substance/

Reason/Record är ju min hemmaplan så att säga.

Jag befinner mig mest i kosmos men ibland så gör jag nedslag i Sverige och det är inte ovanligt att jag prickar Göteborg emellanåt 😉

Kolla in några av demolåtarna hur dom är gjorda är väl också ett bra tips.

Vaddå, kan man köpa en lektion av di?🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.